قدرتنمایی معنادار ایران در جنگ با آمریکا و اسراییل

الف چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 11:37

ایران از بسیاری جهات در جنگ جاری با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دست به شگفتی سازی زده است. تقریبا اغلب تحلیلگران بین المللی اذعان دارند که ایران هوشمندانه و قاطعانه صحنه جنگ را مدیریت می کند و البته همچنان کارت های زیادی برای رو کردن علیه رقبا و دشمنان خود دارد. با این همه یکی از نکات مهم این است که ایران ورای قدرت موشکی و پهپادی خود و البته انسجام ملی اش، در وضعیت کنونی در حال نمایش جلوه ای تازه از قدرتنمایی خود است.  

در این راستا در روزهای اخیر شاهد بوده ایم که ایران جدای از پهپادهای متجاوز دشمنان در چندین نوبت موفق به هدف قرار دادن جنگنده های پیشرفته اف ۱۵ و اف ۱۶ و اف ۱۸ و حتی اف ۳۵ دشمن شده است. به طور خاص در مورد جنگنده اف ۳۵ شاهد بوده ایم که این رویداد برای نخستین بار در جهان رخ داده و بسیاری از محافل غربی را دچار بهت و حیرت کرده است. این در حالی است که پیشتر دشمنان کشورمان ادعا می کردند که آسمان ایران را به طور کامل در اختیار دارند. با این همه این جنس از قدرتنمایی ایران دو نکته مهم را به ذهن متبادر می کند. 

اول اینکه به نظر می رسد ایران سامانه های پیشرفته پدافندی خود را به صورت عامدانه از موج اول حملات آمریکا و اسراییل دور نگه داشته و اکنون در حال رونمایی از آن ها است. موضوعی که در صحنه میدانی خسارات و تلفات جدی را به دشمنان کشورمان تحمیل می کند. 

نکته دوم اینکه دشمن از بسیاری از توهمات خود بیدار شده است. ایده متوهمانه تسلط کامل دشمنان بر آسمان ایران در وضعیت کنونی دروغ بودن خود را به عینی نشان داده است. این مسأله سبب می شود تا جنگنده های دشمنان در هر گوشه ای از حریم هوایی ایران احساس ناامنی کنند و هر لحظه منتظر تیر غیب باشند. موضوعی که برای ایران دستاورد ساز است. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.