نظر انگلیس درمورد حمله به تاسیسات انرژی ایران

افکار نیوز سه شنبه 04 فروردین 1405 - 12:16
وزیر دفاع انگلیس گفت: این کشور به بمب‌افکن‌های آمریکایی اجازه استفاده از پایگاه‌های نیروی هوایی انگلیس به منظور حمله به تاسیسات انرژی ایران را نخواهد داد.

 «جان هیلی»، وزیر دفاع انگلیس در پارلمان گفت: «مجوزهای استفاده از پایگاه‌های کشور توسط ایالات متحده، دفاعی است. این مجوزها شامل حمله به نیروگاه‌های ایران نمی‌شود.»

به نقل از خبرگزاری نووستی، این اظهارات از سوی وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح شده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود ایالات متحده و ایران مذاکرات بسیار مثبت و سازنده‌ای داشته‌اند.

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد که به پنتاگون دستور داده است که حملات به زیرساخت‌های انرژی ایران را به مدت پنج روز به تعویق بیندازد.

وزارت امور خارجه ایران گزارش‌های مربوط به مذاکرات را تکذیب کرد و اظهار داشت که فقط پیام‌هایی مبنی بر تمایل واشنگتن برای گفت‌وگو دریافت کرده است. روز دوشنبه هم «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس ایران گفت که ایران با ایالات متحده مذاکره‌ای نداشته و از اخبار جعلی برای دستکاری بازارها استفاده می‌شود.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.