واکنش روسیه به حمله به تأسیسات نطنز ایران

مشرق نیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 17:54
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز، نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله به تأسیسات در نطنز واقع در ایران نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سازمان ملل و آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی باید فورا ارزیابی عینی از حمله به تأسیسات غنی‌ سازی اورانیوم در نطنز ایران ارائه دهند.

«ماریا زاخاروا» سپس اضافه کرد: اقدامات غیرمسئولانه‌ ای مانند حمله به تأسیسات در نطنز ایران، خطرات واقعی یک فاجعه در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) را ایجاد می‌کند.

این در حالیست که سازمان انرژی اتمی کشورمان ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حملات جنایتکارانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز، صبح امروز (یکم فروردین ۱۴۰۵)، مورد حمله قرار گرفت. این اقدام، مغایر با قوانین و تعهدات بین‌المللی، از جمله معاهده NPT و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هسته‌ای است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.