امنیت زیرساخت‌های انرژی ایران خط قرمز است/هر تعرضی بی‌پاسخ نمی‌ماند

افکار نیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 13:03
با انتشار خبر حمله به منطقه پارس جنوبی، نماینده مردم اهواز در مجلس با هشدار نسبت به هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های حیاتی کشور تأکید کرد: امنیت زیرساخت‌های انرژی ایران خط قرمز است و هرگونه تعرض به آن با پاسخی قاطع و متناسب مواجه خواهد شد.

 سید محسن موسوی‌زاده، نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در گفتگو با افکارنیوز،با واکنش به خبر حمله به بخشی از فازهای ۴، ۵، ۹ و ۱۰ پارس جنوبی، گفت: حمله دشمن متجاوز به بخش هایی از منطقه پارس جنوبی نشانه‌ تلاش برای گسترش دامنه درگیری‌ها به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی ایران است.

 به گفته وی پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین قطب‌ اقتصادی و انرژی کشور است و هرگونه تهدید علیه این منطقه، عملاً امنیت اقتصادی و انرژی منطقه را هدف قرار می‌دهد.

این نماینده مجلس در ادامه ضمن اشاره به اهمیت زیرساخت های انرژی در پارس جنوبی،  افزود:دشمنان به خوبی می‌دانند که زیرساخت‌های انرژی ایران نقشی کلیدی در تأمین نیاز داخلی و همچنین بازارهای منطقه‌ای دارند، به همین دلیل در تلاشند تا با اقدامات خرابکارانه یا حملات محدود، فضای روانی و امنیتی را تحت تأثیر قرار دهند، اما تجربه نشان داده که چنین اقداماتی تأثیری بر اراده کشور در ادامه مسیر خود نخواهد داشت.

موسوی زاده ضمن تاکید بر توانمندی‌های دفاعی کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای حفاظت از تأسیسات راهبردی و زیرساخت‌های حیاتی انجام داده است، نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی کشور نیز آمادگی کامل دارند تا هرگونه تهدید علیه این مراکز را شناسایی و خنثی کنند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به توان داخلی صنعت انرژی کشور گفت: صنعت گاز ایران طی سال‌های گذشته بارها نشان داده که در برابر فشارها و تهدیدها از ظرفیت بالایی برای مدیریت بحران برخوردار است،کارشناسان متخصص در این حوزه همواره در شرایط حساس با تکیه بر دانش و تجربه خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را برطرف کرده و روند فعالیت تأسیسات را به حالت عادی بازگردانند.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمنان باید بدانند که صنعت گاز ایران از نظر توان فنی، نیروی انسانی و آمادگی عملیاتی در سطحی قرار دارد که چنین اقدامات خصمانه‌ای نمی‌تواند خللی جدی در تداوم فعالیت‌های آن ایجاد کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه پیام ایران در برابر تجاوزگری دشمنان روشن است؛یادآور شد:امنیت زیرساخت‌های انرژی کشور خط قرمز ایران است و هر کشوری که بخواهد این امنیت را با خطر مواجه کند، با واکنشی قاطع و مناسب روبرو خواهد شد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.