زمینه‌سازی برای انتقال زمینی کالاهای وارداتی از امارات به خرمشهر

خبرگزاری مهر چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 11:43
رئیس اتاق خرمشهر گفت: دنبال فراهم کردن شرایط برای انتقال زمینی کالای وارداتی کشور از بندر جبل‌علی امارات به ایران هستیم تا با توجه به شرایط سخت بنادر جنوب، کالا از سمت کویت به خرمشهر برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: به دنبال اتفاقات جنگ تحمیلی رمضان، ما الان دنبال فراهم کردن شرایط برای انتقال زمینی کالای وارداتی کشور از بندر جبل علی امارات به ایران هستیم تا با توجه به شرایط سخت بنادر جنوب، از سمت کویت به خرمشهر برسد و از اینجا به سایر نقاط کشور منتقل شود.

بر اساس اعلام اتاق ایران، او اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل کمبود شناور و مشکلات تردد، انتقال کالاهای وارداتی کم شده و هزینه ها بالا رفته است؛ از این‌رو، پیگیر افزایش تعداد شناور و کاهش هزینه‌ها هستیم.

به گفته رئیس اتاق خرمشهر، با فراهم شدن انتقال زمینی کالاهای وارداتی از امارات به خرمشهر، محموله‌ها به کل نقاط کشور ترانزیت خواهد شد.

موسوی درباره سایر اقدامات انجام شده برای تداوم تجارت، گفت: برای برخی کالاها نظیر ماهیان گرم‌آبی و بخشی از محصولات کشاورزی که مصرف داخلی ندارند، پیگیر رفع ممنوعیت‌های صادراتی هستیم.

او تصریح کرد: در بحث صادرات، روال عادی شده اما در واردات امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده اوضاع عادی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: در بحث ترخیص کالاهای منتقل شده به بندر خرمشهر با گمرک هماهنگ شده و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.