فایننشال‌تایمز: اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز فایده‌ای ندارد

الف چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 11:22
یک رسانه انگلیسی با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای اسکورت کشتی‌ها، این اقدام را بی‌فایده توصیف کرد.

به گزارش تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: حتی اسکورت دریایی هم عبور امن از تنگه هرمز را تضمین نخواهد کرد.

در گزارش دیگری، فایننشال تایمز نوشت که ایرانی ها در طول جنگ با فروش نفت خود از طریق تنگه هرمز حدود 140 میلیون دلار در روز درآمد کسب کرده اند.

 

از آغاز حملات آمریکایی صهیونیستی به ایران که با واکنش موشکی تهران به سرزمینهای اشغالی و اهداف آمریکایی در منطقه و مسدود شده تنگه هرمز همراه شد، حداقل 13 نفتکش فوق‌غول‌پیکر در جزیره خارک بارگیری داشته‌اند.

 

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه ایران زیر سایه جنگ، روزانه 140 میلیون دلار درآمد دارد، نوشت که از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل، دست‌کم 13 نفتکش ایرانی فوق غول پیکر در پایانه اصلی صادراتی ایران درجزیره خارک، نفت بارگیری کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، در این مدت حدود 24 میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.