هفت‌دلیل حتمی‌بودن شکست دشمن از ایران/اسرائیل و عربستان مثل دو وزنه به آمریکا آویزان‌اند

تابناک چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 10:46
این‌ها و در کنار عوامل مختلف دیگری از عوامل شکست دشمن است و ما معتقدیم شکست دشمن در درون خود دشمن است و عوامل موفقیت ما در ذات ما قرار دارد، در منطق ما قرار دارد. 

هفت‌دلیل حتمی‌بودن شکست دشمن از ایران/اسرائیل و عربستان مثل دو وزنه به آمریکا آویزان‌اند

به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود، ۷ دلیل را برای حتمی‌بودن پیروزی ایران و شکست دشمنانش یعنی یهود بین‌الملل اعم از آمریکا و اسرائیل برشمرد.

این‌بخش از سخنرانی سردارسلیمانی و ۷ دلیل حتمی‌بودن پیروزی ایران از این‌قرار است:

روحیه استکباری و تحقیر ملت‌ها

من به هفت دلیل عرض می‌کنم که شکست دشمن در مقابل ما حتمی است: یکی از دلایل شکست دشمن در منطقه و در هرکجای دیگری، این‌روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت‌هاست. ما این را در همه‌جا می‌بینیم. در همین‌رفتار ترامپ می‌خواهد یک‌تریلیون پول از این‌کشورهای عربی بگیرد، اما آن‌چنان تحقیرشان می‌کند که ما به‌عنوان مسلمان احساس خجالت می‌کنیم و از تحقیر آن‌ها خجالت می‌کشیم. نوع رفتار و بیان آن‌ها، نادیده‌گرفتن ملت‌ها،‌ روحیه استکباری و تحقیر ملت‌ها جز ذات او است، قابل گرفتن از ذات او هم نیست، این را جز عوامل قدرت خودش می‌داند.

نادیده‌انگاشتن ملت‌ها و منافع کشورها

دوم نادیده انگاشتن ملت‌ها و منافع کشورهاست. شما نگاه کنید در کشورهایی که سال‌ها مورد حمایت آمریکایی‌ها بودند و هستند، ملت‌ها هیچ‌نقشی ندارند. هرکجا ملت‌ها بخواهند نقشی ایفا کنند در مقابل دولت‌های فاسد وابسته، با انگ تروریسم یا با انگ‌های مختلف دیگری آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند، وادار به عقب‌نشینی می‌کنند. در همین‌مصر انقلاب مردمی اسلامی و مهمی اتفاق افتاد، اما آمریکایی‌ها آمدند پشت این‌صحنه و این‌حرکت را که پس از سال‌های طولانی به وقوع پیوسته بود به شکست رساندند و همه رهبران اسلامی آن را از اخوان‌المسلمین زندان‌ها کردند.

سرمایه‌گذاری روی حکومت‌های نامشروع

نکته سوم سرمایه‌گذاری بر حکومت‌های نامشروع است، نامشروعیت هم در روی کار آمدن، هم در توجه به منافع ملت خودشان، هم در بی‌توجهی به ملت و آرای ملت‌شان و هم در فرهنگ ملت‌ها. خیلی از نظام‌هایی که در منطقه ما و فراتر از منطقه ما هستند،  نظام‌های نامشروعی هستند؛ هیچ‌یک از اصول انسانی و حقوق بشر که آمریکای دروغگو از آن دم می‌زند در آن‌ها رعایت نمی‌شود ابدا. شما در همین‌سعودی دیدید یک‌کودک را، یک‌کودک را در کنار مادرش به‌خاطر اظهار اعتقادش، آمد با یک‌شیشه شکسته‌ای آن‌خبیث سر برید. این حقوق بشر است. آمریکا ساکت شد. شما دیدید در ترکیه، نظام سعودی شهروند خودش را چرخ کرد، کشت. به کشتن او اکتفا نکرد، پودر کرد، بعد داخل یک‌کوره‌ای با دمای بالغ بر هزار درجه سانتی‌گراد سوزاند که هیچ‌آثاری برای شناخت او وجود نداشته باشد. همه را متحیر کرد، همه دنیا و خودشان مجبور به اعتراف به آن شدند. این‌نظام‌های نامشروعی است که آن‌ها ازش حمایت می‌کنند و راهی جز اینکه به این‌نظام‌های نامشروع تکیه کنند ندارند. این‌ها از عوامل شکست دشمن است و آن‌ها را وادار و مجبور به شکست می‌کند.

ناتوانی قدرت‌های ایجادشده در منطقه

نکته چهارم ناتوانی قدرت‌های ایجادشده در منطقه است. امروز دو قدرت در آمریکا خط قرمزی برای واگذاری امکانات به آن‌ها وجود ندارد: یکی رژیم صهیونیستی، یکی آل سعود، اما هر دوی این‌ها مثل دو وزنه سنگین آمریکا را زمین‌گیر کردند و آمریکا به جایی که به آن‌ها تکیه بکند، آن‌ها مثل یک‌بچه خردسال، کوچک، ناتوان، فلجی به آن آویزان شده‌اند. رژیم صهیونیستی را، ناتوانی‌اش را در مصاف حزب‌الله و جهاد و حماس و رژیم آل سعود وهابی را در مصاف با حزب‌الله، با انصارالله پابرهنه مظلوم دیدید.

تضاد شدید فرهنگی

نکته پنجم تضاد شدید فرهنگی است، تضاد بین فرهنگی که دشمن بر آن اصرار دارد اعم از فرهنگ‌هایی که در مسائل اخلاقی اثرگذار است تا فرهنگ‌هایی که در مسائل دینی، ملی و سنت‌های درست ملت‌ها اثرگذار هستند.

سرقت منابع ملت‌ها و فقیر نگه‌داشتن آن‌ها

موضوع دیگری که جزء ذات دشمن و از عوامل شکست دشمن است، سرقت منابع ملت‌ها و فقیر نگه‌داشتن ملت‌هاست. شما نگاه کنید دولتی نمی‌تواند از دولت مصر وابسته‌تر و واداده‌تر به آمریکا بشود، اما ۷ میلیون نفر از آحاد این‌مردم در قبرستان زندگی می‌کنند در فقر مطلق در یک‌کشور تاریخی، یک‌کشوری که روزی در جهان اسلام و جهان عرب اثرگذار جدی و اساسی بود. هرکجا که وارد شده‌اند منابع ملت‌ها را تاراج کرده‌اند و ملت‌ها را به‌خاطر وابستگی به خود فقیر نگه داشته‌اند.

گسترش ناامنی در مناطق تحت نفوذ آمریکا

نکته آخر ناامن‌کردن منطقه است. آمریکا در هر منطقه‌ای وارد شده آن را ناامن کرده است. شما پیدا نمی‌کنید آمریکا در جایی وارد شده باشد و با وجود و قدرت خودش برای آن‌منطقه ایجاد امنیت کرده باشد. وارد عراق شدند بریا سال‌های طولانی قریب ۲۰ سال، الان قریب ۱۷ سال است عراق را درگیر نگه داشته‌اند با ناامنی‌های مصنوعی که خودشان درست کردند. وارد افغانستان شدند به بهانه مقابله با طالبان، امروز افغانستان بیش از دوره گذشته ناامن شده است و به‌جای طالبان داعش هم در آنجا توسعه پیدا کرده است و آمریکا در فکر نجات خودش از افغانستان است. ناامن‌سازی در هرکجا که آمریکا وارد می‌شود، جزء ذات آمریکا هست، جزء ذات استکبار است.

این‌ها و در کنار عوامل مختلف دیگری از عوامل شکست دشمن است و ما معتقدیم شکست دشمن در درون خود دشمن است و عوامل موفقیت ما در ذات ما قرار دارد، در منطق ما قرار دارد. 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.