حمله به نیروگاه اتمی بوشهر

نامه نیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 21:46
اصابت یک پرتابه جنگی به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر انجام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حوالی ساعت ۱۹ امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۴ یک پرتابه به محوطه سایت نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد که خوشبختانه هیچگونه خسارت مالی، فنی و جانی برجای نگذاشت و آسیبی به هیچکدام از بخش‌های نیروگاه وارد نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: «حوالی ساعت ۱۹ امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۴ یک پرتابه به محوطه سایت نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد که خوشبختانه هیچ گونه خسارت مالی، فنی و جانی برجای نگذاشت و آسیبی به هیچ کدام از بخش‌های نیروگاه وارد نشده است.»

مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور در این اطلاعیه تصریح کرد: «اینگونه اقدامات بر خلاف تمام مقررات بین‌المللی در خصوص مصونیت حمله نظامی به مراکز هسته‌ای است و می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای کل منطقه شامل کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشد.»

شایان ذکر است، مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور این اقدام را به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش کرده است.

بر اساس قطعنامه ۴۸۷ شورای امنیت کشورها به ویژه رژیم صهیونیستی از هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای یا تهدید به آن منع شدند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۸ اسفند ماه در پیامی اعلام کرد: ایالات متحده در حال طراحی توطئه ای علیه تأسیسات نفتی و هسته‌ای ایران به این امید که شوک عظیم تورمی را مهار کند، است اما ایران کاملاً آماده است.

منبع: ایسنا


 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.