تداوم بازدید‌های میدانی رئیس کل دادگستری استان تهران از مراجع قضائی

صدا و سیما سه شنبه 26 اسفند 1404 - 14:22
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه بازدید‌های میدانی از مراجع قضائی، با حضور در سه مجتمع قضائی در تهران، از نزدیک روند رسیدگی به پرونده‌ها و نحوه خدمت‌رسانی به مردم را مورد بررسی قرار داد و بر استمرار ارائه خدمات قضائی بدون تعطیلی و وقفه تأکید کرد.

تداوم بازدید‌های میدانی رئیس کل دادگستری استان تهران از مراجع قضائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه بازدید‌های میدانی از واحد‌های قضائی استان، از سه مجتمع قضائی در تهران بازدید و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها و نحوه خدمت‌رسانی به مراجعان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این بازدید‌ها با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر استمرار خدمت‌رسانی مطلوب و جلوگیری از ایجاد وقفه در کار‌ها گفت: آنچه در این بازدید‌ها شاهد هستیم، این است که همکاران پرتلاش دستگاه قضائی در استان تهران با کار مضاعف و روحیه جهادی، بدون تعطیلی و وقفه در حال ارائه خدمات قضائی به مردم می‌باشند و حتی شرایط فوق‌العاده و خاص در شرایط جنگی نیز مانع پیگیری و پیشبرد امور قضائی و حقوقی شهروندان نمی‌شود.

القاصی مهر با قدردانی از تلاش‌های قضات و کارکنان در همه مجموعه‌های قضائی استان تهران گفت: از همکاران قضائی و اداری که با اهتمام و خدمت صادقانه در محل خدمت حاضر می‌شوند و با جدیت در مسیر اجرای عدالت و رسیدگی به پرونده‌های قضائی به امور مردم رسیدگی و پاسخگویی می‌کنند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی در این بازدید‌ها با حضور در مجتمع دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران به عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی استان تهران، در شعب تجدیدنظر استان تهران حضور یافت و از نزدیک روند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به جایگاه مهم دادگاه‌های تجدیدنظر، حضور قضات و مستشاران در شعب و رسیدگی به پرونده‌ها را الگویی برای سایر مجموعه‌های قضائی در استان تهران دانست.

القاصی مهر هدف از حضور در این مجموعه‌ها را علاوه بر نظارت بر روند رسیدگی‌ها، قدردانی از تلاش‌های قضات و کارکنان و همچنین بررسی مسائل و مشکلات احتمالی و رفع کاستی‌های موجود در جهت ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی عنوان کرد.

وی همچنین ۲۶ اسفند با حضور در دادسرا‌های تخصصی "جرایم پزشکی" و "فرهنگ و رسانه" از نزدیک نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضائی در این نواحی دادسرای تهران را نیز مورد بررسی و نظارت قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بازدید از نواحی دادسرا‌های تهران از حضور منسجم و پرتوان قضات و کارکنان قدردانی کرد و این حضور فعالانه را در زمینه ارتقاء امنیت عمومی و پیگیری حقوق مراجعان مؤثر دانست.

القاصی مهر در بازدید از مجتمع‌های قضائی بخشی از زمان حضور خود را به دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با مردم حاضر در این واحد‌ها اختصاص داد و با استماع مسائل و درخواست‌های آنان به صورت چهره به چهره با مراجعین گفت‌و‌گو کرد و دستورات لازم و قانونی را برای تسهیل در انجام امور، تسریع در رسیدگی‌ها و رفع مشکلات مطرح‌شده صادر کرد.

وی با اشاره به ایام پایانی سال بر توجه به حقوق زندانیان تأکید کرد و گفت: لازم است در چارچوب قانون و با رعایت ملاحظات لازم، زمینه استفاده زندانیان واجد شرایط از مرخصی و ارفاقات قانونی فراهم شود تا امکان حضور آنان در کنار خانواده‌هایشان در این ایام مهیا شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: بدیهی است اعطای مرخصی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی باید درباره محکومان جرایم غیرعمد و جرایمی که مخل امنیت و آسایش شهروندان نیست اعمال شود و در مورد افرادی که حضور آنان در خارج از زندان موجب اخلال در امنیت عمومی می‌شود، باید از این امر خودداری شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.