روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به اینکه حداقل ۱۳ نفتکش فوقغولپیکر از ابتدای جنگ در خارک بارگیری داشتهاند، نوشته است: ایران زیر سایه جنگ روزانه ۱۴۰ میلیون دلار درآمد دارد.
این روزنامه نوشته است: بر اساس دادههای تحلیلگران که با تصاویر ماهوارهای صادرات نفت ایران را رصد میکنند، از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل، دستکم ۱۳ نفتکش فوقغولپیکر در پایانه اصلی صادراتی ایران درجزیره خارک، نفت بارگیری کردهاند.
براساس این گزارش، در این مدت حدود ۲۴ میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.
طبق برآورد شرکتهای داده انرژی، ایران از زمان آغاز جنگ روزانه حدود ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون بشکه نفت در نفتکشها بارگیری کرده است. این مقدار صادرات حدود ۱۴۰ میلیون دلار درآمد روزانه ایجاد میکند.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.