پیامدهای اقتصادی تجاوز به ایران گریبانگیر استرالیا شد

افکار نیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 12:47
در ادامه پیامدهای تجاوزگری آمریکایی‌-صهیونیستی علیه ایران برای کشورهای غربی، بانک مرکزی استرالیا در پی کاهش ذخایر سوختی و همچنین بالا رفتن هزینه‌های استقراض نرخ بانکی را افزایش داد.

 روز دوشنبه استرالیا نیز همچون بسیاری از دیگر متحدان غربی، هفته کاری خود را به دلیل تبعات اقتصادی حمله متجاوزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و افزایش شدید بهای نفت و انرژی با بحران شروع کرد.

به گزارش «رویترز»، بانک مرکزی استرالیا با اعلام تصمیم رسمی برای افزایش نرخ بانکی خود هشدار داد: ادامه روند کنونی افزایش بهای نفت، موجب شعله‌ور شدن دوباره فشارهای تورم جهانی می‌ شود.

اقتصاد استرالیا نیز همچون بسیاری از دیگر کشورها، وابسته به واردات انرژی از غرب آسیا بوده، در حالی که جریان صادرات انرژی و تردد نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز با شروع تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران با اختلال روبرو شده است.

این اختلال در حالی صورت گرفته که جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده تنگه هرمز برای کشورهای که حامی تجاوز علیه ایران نباشند، باز بوده و فقط کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا و حامیانشان نمی توانند از آبراه راهبردی استفاده کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.