مکاتبه وزیر دادگستری با رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد

خبرگزاری مهر دوشنبه 25 اسفند 1404 - 21:11
وزیر دادگستری کشورمان در نامه‌ای رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، جنگ نامشروع آمریکا و اسراییل علیه ایران را جنایت علیه بشریت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر دادگستری کشورمان در نامه‌ای رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، جنگ نامشروع آمریکا و اسراییل علیه ایران را جنایت علیه بشریت برشمرد.

گروه قضائی خبرگزاری فارس: امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان در نامه‌ای به سوپیو کیلادزه رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، جنگ نامشروع آمریکا و اسراییل علیه ایران را جنایت علیه بشریت برشمرد که در نتیجه آن حملات سنگینی علیه مدارس، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، هلال احمر، اماکن مسکونی و اداری صورت گرفته و کودکان زیادی شهید، مجروح، مفقودالاثر و یا بی‌سرپرست شده‌اند.

وزیر دادگستری در این نامه با اشاره به اینکه حملات وحشیانه آمریکا و اسراییل مصادیق بارزی از نقض فاحش منشور ملل متحد و همچنین نقص فاحش کنوانسیون ۱۹۸۹ حقوق کودک می باشد، هدف قرار دادن بیش از ۶۹ مدرسه و مرکز آموزشی و شهادت و مجروح شدن صدها دانش آموز از جمله کشتار ۱۶۸ کودک و دانش آموز در حمله وحشیانه به مدرسه شجره طیبه میناب را مصداق تعریف تجاوز در قطعنامه ۳۳۱۴ و ماده ۸ مکرر اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری برشمرد.

رحیمی در این نامه ضمن یادآوری مسئولیت کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، نگرانی عمیق خود را از نقض هدفمند و فراگیر حقوق کودکان در کشورمان توسط رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا ابراز و اقدام عاجل کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در محکومیت این نقض‌های هدفمند و گسترده را خواستار شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.