به‌روزترین تصاویر ماهواره‌ای از تنگه هرمز

مشرق نیوز دوشنبه 25 اسفند 1404 - 17:57
شرکت رهیابی محموله‌های نفتی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای جدید خبر داد که هیچ نفتکشی از تنگه هرمز عبور نمی‌کند.

به گزارش مشرق، درحالی‌که ۱۸ روز از حمله آمریکا و اسرائیل به ایران می‌گذرد، امروز داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که هیچ نفتکشی در تنگه هرمز دیده نمی‌شود.

این شرایط درحالی‌ست که به گفته سردار دریادار علی‌رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، تنگه هرمز هنوز به شکل نظامی بسته نشده و صرفا کنترل می‌شود.

در عین حال شب گذشته این مقام نظامی ایرانی هشدار داد که حمله به جزیره خارک معادله‌ای تازه و سخت برای قیمت و توزیع انرژی در جهان ایجاد می‌کند.

به نوشته رویترز، قیمت نفت با تهدید درگیری غرب آسیا برای تاسیسات صادراتی نفت ۳ درصد افزایش یافته است و بازارهای نفتی نیمه شب گذشته با قیمت بالای ۱۰۶ دلار در هر بشکه باز شدند.

چند شب پیش، ترامپ تهدید کرده که تاسیسات نفتی خارک را هدف حمله قرار می‌دهد.

حالا وال‌استریت ژورنال هم نوشته که مدیران شرکت‌های نفتی پیام‌های نگران‌کننده‌ای به دولت ترامپ فرستاده‌اند و هشدار داده‌اند که بحران انرژی شدت می‌گیرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.