عراقچی: تنگه هرمز برای همه جز آمریکا و متحدانش باز است

الف یکشنبه 24 اسفند 1404 - 12:35
سید عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، تنگه هرمز برای همه جز کشتی های آمریکا و متحدانش باز است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه امروز (یکشنبه)در مصاحبه با «العربی الجدید» گفت: اوضاع در ایران با ثبات است و همه در جای خود مشغول انجام وظیفه هستند.

وی در خصوص رهبر معظم انقلاب نیز گفت: ایشان در صحت و سلامتی به سر می برند و بطور کامل کشور را اداره می کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل جنگ را آغاز کردند و ما از خود دفاع می کنیم و تنها به پایگاه ها و منافع آمریکا در منطقه حمله می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد که ایران برای تشکیل کمیته تحقیق مشترک با مشارکت کشورهای منطقه در مورد مناطقی که مورد حمله قرار گرفته است، آمادگی دارد.

عراقچی افزود: ممکن است اسرائیل مناطق غیر نظامی در کشورهای عربی را به هدف خراب کردن رابطه آن ها با ایران هدف قرار داده باشد.

وزیر خارجه در مورد میانجی گری کشورهای منطقه و شروط ایران در این خصوص نیز گفت: ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای که باعث پایان دادن به جنگ بصورت عادلانه باشد استقبال می کنیم. البته پایان جنگ در گرو تضمین تکرار نشدن آن و پرداخت خسارت است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.