هشدار مرسک درباره زنجیره تامین انرژی آسیا باتداوم بسته ماندن تنگه هرمز

عصر ایران شنبه 23 اسفند 1404 - 13:26
شرکت مرسک اعلام کرد بسته ماندن تنگه هرمز در زمینه تامین انرژی اختلال ایجاد می‌کند.

شرکت کشتیرانی مرسک (Maersk) به همراه دیگر غول‌های حمل‌ونقل دریایی، با صدور هشداری جدی اعلام کرده‌اند که تداوم بسته‌ماندن تنگه هرمز، زنجیره تأمین انرژی در آسیا را با چالشی بزرگ و کم سابقه مواجه خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، این هشدار در حالی مطرح می‌شود که به دنبال تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران از 28 فوریه 2026، این آبراهه راهبردی عملاً مسدود شده است .

توقف ترانزیت و اختلال در شریان انرژی آسیا

در پی حملات هوایی هماهنگ شده علیه ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که تنگه هرمز در وضعیت ناامنی به سر می‌برد . این تحولات منجر به واکنش سریع شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل شد.

شرکت‌هایی نظیر مرسک (Maersk) MSC ( (Hapag-Lloyd) و CMA CGM تردد از این مسیر را به حالت تعلیق درآورده و کشتی‌های خود را به مسیرهای جایگزین مانند دماغه امید نیک منحرف کرده‌اند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.