روسیه: ایران حق دفاع دارد

افکار نیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 15:55
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز ضمن ابراز نگرانی درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه، بر حق دفاع از خود ایران تاکید کرد.

 در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز بر حق ایران برای دفاع از خود تاکید کرد و افزود «از آمریکا و اسرائیل می‌خواهیم به تجاوز پایان دهند». او همچنین خواستار بازگشت به مذاکرات شد. وزارت امور خارجه روسیه همچنین با ابراز نگرانی نسبت به گسترش دامنه درگیری در خاورمیانه به شکلی خارج از کنترل، افزود درگیری‌ها با ایران، پیامدهای زیست‌محیطی و تشعشعی برای منطقه به همراه دارد.زاخارووا در اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی بحرین در نشست دیشب شورای امنیت که بجای محکوم کردن تجاوز آمریکایی و اسرائیلی علیه ایران، پاسخ مشروع تهران را محکوم کرد، گفت که روسیه از تصویب قطعنامه به شدت ناراضی است.به گفته این دیپلمات ارشد روس، تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای که روسیه درباره خاورمیانه ارائه کرده بود، نشانگر عدم تمایل آن‌ها به حل‌وفصل درگیری در منطقه است.وی افزود روسیه به گام برداشتن در راستای پایان دادن هر چه سریع‌تر به تنش‌ها در خاورمیانه و حل هرگونه درگیری از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز ادامه خواهد داد.سند قطعنامه ضد ایرانی، حملات تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌ها و دارایی‌های دشمن در منطقه را محکوم کرده، در حالی که در متن آن هیچ اشاره‌ای به تجاوز واشنگتن و تل‌آویو به خاک ایران و کشتار غیرنظامیان از جمله دختران دبستان میناب نشده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.