حمله ایران به دو نفتکش در تنگه هرمز | سرنوشت ۳۹ خدمه مشخص شد

همشهری آنلاین پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 08:47
رویترز مدعی شده ایران دو نفتکش را در آب‌های منطقه هدف قرار داده و منجر به آتش سوزی آنها شده است.

به گزارش همشهری آنلاین رویترز ساعاتی پیش مدعی شده که ایران دو نفتکش را در آب‌های عراق هدف قرار داد و آتش زد که این حادثه در ادامه حملات گسترده ایران به زیرساخت‌های نفتی و حمل‌ونقل در سراسر خاورمیانه رخ داده است.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرده: عملیات نجات خدمه انجام شده و در مجموع ۳۸ نفر از سرنشینان این دو شناور نجات یافته‌اند، اما یکی از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

پیش از این ایران اعلام کرده بود نفتکش ها برای عبور از تنگه هرمز باید اجازه بگیرند.

بر اساس گزارش رویترز، ایران هشدار داده است که جهان باید خود را برای نفت بشکه‌ای ۲۰۰ دلار آماده کند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت کنتاکی مدعی شد ایالات متحده «جنگ را برده» اما نباید زودتر از موعد منطقه را ترک کند.

جنگی که حدود دو هفته پیش با حملات هوایی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در ایران آغاز شده، تاکنون نزدیک به دو هزار کشته برجای گذاشته و باعث آشفتگی گسترده در بازارهای انرژی و حمل‌ونقل جهانی شده است.

یونیسف نیز اعلام کرده است که بیش از ۱۱۰۰ کودک در این درگیری‌ها کشته یا زخمی شده‌اند. در واکنش به بحران انرژی، کشورهای غربی به دنبال آزادسازی بی‌سابقه ذخایر راهبردی نفت خود هستند تا از شدت نوسانات بازار جلوگیری کنند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.