رصد و پایش مزارع گندم در استان بوشهر

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 19:55
بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر از بازدیدهای دوره ای که توسط کارگروه رصد و پایش محصولات کشاورزی استان بوشهر از مزارع گندم انجام شده است خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی عصر چهارشنبه در بازدید از مزارع گندم گفت: در سال زراعی جاری به دلیل‌ تاخیر در بارندگی ها کاشت با تاخیر حدود یک ماهه انجام شده و به همین دلیل فصل زراعی نسبت به سال‌های نرمال کوتاه تر شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مبارزه با علف های هرز در مزارع آبی و بیشتر مزارع دیم به خوبی انجام شده است افزود: در تعدادی از مزارع، فعالیت شته های غلات مشاهده شده که به دلیل پایین تر بودن جمعیت آفت از آستانه خسارت اقتصادی و فعالیت مطلوب انواع شکارگر از جمله بالتوری سبز و کفشدوزک هفت نقطه ای و افزایش تدریجی دما در نیمه دوم اسفند ماه توصیه به مبارزه شیمیایی ضرورت نیافته است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه خوشبختانه تا این تاریخ هیچ کانونی از زنگ زرد و انواع لکه برگی ها مشاهده نشده اضافه کرد: در کانون هایی که جمعیت بالاتر از آستانه خسارت بوده است توصیه به کانون کوبی طبق دستورالعمل سازمان حفظ نباتات انجام شده است.

توکلی تصریح کرد: ردیابی و پایش مزارع گندم تا پایان فصل زراعی با استفاده از شبکه های مراقبت دولتی و خصوصی همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش آگاهی و آموزش های لازم در این خصوص به کشاورزان داده شده تا در صورت مواجهه با کانون های زنگ زرد گندم بموقع نسبت به کانون کوبی اقدام کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.