به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس قوه قضاییه با هشدار به آن دسته از عناصری که قصد دارند از شرایط فعلی سوءاستفاده کرده و در بازار مایحتاج عمومی خلل ایجاد کنند، گفت: این افراد وفق قانون، مورد برخورد شدید و قاطع قرار میگیرند و کوچکترین اغماضی در قبال آنها صورت نخواهد گرفت.
حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژهای در نشست با تعدادی از اعضای شورایعالی قوه قضاییه گفت: آثار هزیمت دشمن متجاوز و غدّار در میدان نبرد، آشکار است، از همینرو دشمن به حمله به مناطق مسکونی و زیرساختهای کشور روی آورده است؛ واکنش ما نیز وفق آموزههای الهی، مقابلهبهمثل و اعتداء در برابر دشمن است. به هر وسیله ای که دشمن به ما تجاوز میکند ما نیز حق داریم علیه او اقدام کنیم ، هر جغرافیایی که مبدأ حمله به ایران اسلامی باشد، وفق بدیهیات حقوق بینالملل، هدفی مشروع برای واکنش و دفاع از خود است.
جمهوری اسلامی ایران ۴۷ سال است به همسایگانش ثابت کرده که ملتزم به سیاست حسنهمجواری است؛ اکنون نیز با صدای رسا اعلام میداریم که تابع و عامل به همان سیاست هستیم؛ لکن پایگاههای دشمن متجاوز در هر جغرافیایی قطعاً زیر ضربه نیروهای مسلح ما خواهد رفت و این مقولهای است که در حقوق بینالملل و قواعد و نظامات جهانی نیز مشروع و مسموع است.
محسنی اژهای با قدردانی از همه مقامات و مسئولان قضایی که در سراسر کشور با وجود تهدیدات ناشی از تجاوز دشمن، طی روزهای اخیر در محلهای کار و وظیفه حاضر شده و به نظارت مستمر به زیرمجموعه پرداختهاند، گفت: در این روزها، علیرغم شرایط جنگی و تهدیدات ناشی از تجاوز دشمن، مسئولان و مدیران قوه قضاییه همپای سایر نیروهای مجموعه قضایی کشور در محلهای مأموریت حاضر شده و به تمشیّت و پیشبرد امورات قضایی و حقوقی مردم پرداختند.