هشدار عراقچی پس از اعتراف سنتکام / استفاده از خاک همسایگان برای حمله به ایران

رکنا سه شنبه 19 اسفند 1404 - 08:48
وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که استفاده از خاک کشورهای همسایه برای استقرار سامانه‌های موشکی و حمله به اهدافی در ایران اقدامی خصمانه است و در صورت هدف قرار گرفتن این سامانه‌ها توسط موشک‌های ایران، کسی نباید اعتراضی داشته باشد.
هشدار عراقچی پس از اعتراف سنتکام / استفاده از خاک همسایگان برای حمله به ایران

به گزارش رکنا، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به اظهارات فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (CENTCOM) درباره استفاده از خاک کشورهای همسایه ایران برای استقرار سامانه‌های موشکی واکنش نشان داد.

عراقچی در این پیام نوشت: «از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (CENTCOM) متشکرم که اعتراف کرد از قلمرو همسایگان ما برای استقرار سیستم‌های HIMARS و شلیک موشک‌های برد کوتاه علیه مردم ما استفاده می‌کنند.»

وی همچنین مدعی شد که حمله به کارخانه آب‌شیرین‌کن در قشم نیز ظاهراً با استفاده از همین سامانه‌ها انجام شده است.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به توان موشکی ایران تاکید کرد: «اگر موشک‌های قدرتمند ما این سیستم‌ها را در هر کجا که هستند به تلافی نابود کنند، هیچ‌کس نباید شکایتی داشته باشد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که موضوع استفاده از خاک کشورهای منطقه در تحولات امنیتی خاورمیانه همواره یکی از محورهای تنش میان ایران و ایالات متحده بوده است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.