لاریجانی: بعید است با آتش جنگ آمریکا و اسرائیل، امنیتی در تنگه هرمز شکل گیرد

عصر ایران دوشنبه 18 اسفند 1404 - 19:11
ما تنگه هرمز را نبستیم، به صورت طبیعی این اتفاق افتاده است چرا که منطقه در حال درگیری است، دشمن به قایق‌ها و ناو ما حمله می‌کند ما نیز مجبوریم پاسخ دهیم و لذا اختلال در وضعیت ترابری جهانی ایجاد شده است.
 دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: بعید است با آتش جنگی که آمریکا و اسرائیل در منطقه ایجاد کرده‌اند، امنیتی در تنگه هرمز شکل بگیرد.
 
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جنگ‌افروزی سران ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در منطقه و تاثیر آن بر بسته ماندن تنگه هرمز که بسامد بالایی در اقتصاد جهانی داشته است؛ به دو زبان فارسی و عربی در شبکه ایکس نوشت: بعید است با آتش جنگی که امریکا و اسرائیل در منطقه ایجاد کرده‌اند امنیتی در تنگه هرمز شکل بگیرد. آن هم با طراحی کسانی که خود در پشتیبانی از این جنگ بی‌نقش نبودند.
 
وی پیشتر نیز در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرده بود: ما تنگه هرمز را نبستیم، به صورت طبیعی این اتفاق افتاده است چرا که منطقه در حال درگیری است، دشمن به قایق‌ها و ناو ما حمله می‌کند ما نیز مجبوریم پاسخ دهیم و لذا اختلال در وضعیت ترابری جهانی ایجاد شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.