راه‌اندازی «اتاق بحران رسانه‌ای» در استان البرز

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 14:59
کرج_مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز از تشکیل و فعال‌سازی «اتاق بحران رسانه» در این استان خبر داد.

محمدباقر فرهند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعامل مستمر با رسانه‌های استان اظهار کرد: از نخستین روزهای بروز شرایط ویژه، هماهنگی‌های لازم با نمایندگان رسانه‌ها انجام شد.

وی افزود: در این چارچوب، مدیریت روند تولید محتوا و هماهنگی میان خبرنگاران به‌منظور فعالیت منسجم‌تر و رعایت ملاحظات ایمنی به آنان واگذار شده است.

فرهند با اشاره به تعدد رسانه‌ها و خبرنگاران در استان بر لزوم سازماندهی حضور رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: به دلیل عدم امکان حضور همزمان تمامی خبرنگاران در محل رویدادها، فعالیت رسانه‌ای با محوریت تیم‌های مشخص و با هماهنگی قبلی انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: تعدادی از خبرنگاران و عکاسان دارای مجوزهای لازم، برای پوشش میدانی انتخاب شده‌اند و در حال تهیه گزارش از صحنه هستند.

به گفته فرهند، این اتاق به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و وظایفی شامل تولید و پایش محتوا، رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تهیه گزارش‌های تحلیلی و لحظه‌ای از روند اطلاع‌رسانی و بازتاب اخبار را بر عهده دارد.

این گزارش‌ها به صورت روزانه و لحظه‌ای در اختیار مسئولان ارشد استان قرار می‌گیرد تا در تصمیم‌گیری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری با تقدیر از تلاش خبرنگاران استان، به نمونه‌ای از پوشش خبری حادثه انبار نفت فردیس اشاره کرد و گفت: برخی از همکاران رسانه‌ای تا ساعات اولیه صبح در محل حاضر بودند که نشان‌دهنده تعهد و مسئولیت‌پذیری آنان است.

فرهند در پایان از تلاش همه فعالان رسانه‌ای استان تقدیر کرد و گفت: این همکاری می‌تواند نقش مهمی در مدیریت فضای اطلاع‌رسانی استان البرز ایفا کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.