حزب الله: هدف مقاومت، توقف تجاوزهای مکرر دشمن است

صدا و سیما یکشنبه 17 اسفند 1404 - 03:02
نایب رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: آزادسازی سرزمین و توقف تجاوزهای مکرر دشمن صهیونیستی، هدف مقاومت است.

حزب الله: هدف مقاومت، توقف تجاوزهای مکرر دشمن است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد القماطی در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با بیان اینکه بار‌ها بر ضرورت پایبندی دشمن صهیونیستی به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و توافق آتش بس تاکید کردیم، افزود: توافق آتش بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر حق طرفین برای دفاع از خود تاکید دارد و رژیم اسرائیل از این بند به نفع خود سوء استفاده کرد.

وی افزود: دولت لبنان باید از طریق فشار‌های بین المللی برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و عقب نشینی کامل و فوری دشمن از خاک کشور اقدام کند.

معاون شورای سیاسی حزب‌الله پیش‌تر گفته بود که نیرو‌های این جنبش در حال وارد کردن خسارت‌های قابل توجهی به نیرو‌ها و تانک‌های دشمن هستند و برای جلوگیری از پیشروی آن در داخل خاک لبنان می‌جنگند.

القماطی در گفت و گو با شبکه الجزیره افزود: مقاومت به مدت ۱۵ ماه صبر کرده، اما دشمن همچنان به حملات و اقدامات خصمانه خود ادامه داده است.

وی اضافه کرد: هدف مقاومت وادار کردن اسرائیل به پایبندی به توافق آتش‌بس است.

معاون رئیس شورای سیاسی حزب‌الله همچنین تأکید کرد که توافق توقف اقدامات خصمانه به هر دو طرف حق دفاع از خود را می‌دهد و مقاومت اکنون از همین حق مندرج در توافق استفاده می‌کند.

القماطی با بیان اینکه شرایط کنونی نتیجه اقدام مقاومت است، از دولت لبنان خواست از وضعیتی که مقاومت ایجاد کرده استفاده کند.

این مقام حزب‌الله افزود که توافق توقف درگیری‌ها در صورتی قابل اجراست که اسرائیل تصمیم به اجرای آن بگیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.