به گزارش همشهری آنلاین، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در سخنانی با مردم ایران اظهار داشت: خیلی در این ایام در مورد جنگ حرف زده شد اما دار و دسته ترامپ در منطقه و جهان ایده های اصلی خود را بیان کردند. میل اصلی انها بهم پاشیدگی ایران بود.
وی ادامه داد: آنها نمیخواستند تغییر جزئی در ایران ایجاد شود بلکه به دنبال تجزیه ایران و مسئله شان خود ایران است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: از ابتدا که جنگ را شروع کردند با یک هدفی شروع کردند که هدفشان امام خامنه ای بود و فرزندان آن در نیروهای مسلح بود.
لاریجانی افزود: استراتژی دشمن این بود که شغلی در ایران ایجاد کند و یک بهتی در مردم ایجاد شود تا به سادگی بتوانند ایران را تجزیه کنند.
وی عنوان کرد: من فکر میکنم مهم ترین مشکلی آنها دارند که متن فکر غرب آسیا مخصوصا ایران را نمیشناسند. تصور میکنند در ونزوئلا کاری کردند اینجا هم می توانند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ملت ایران با حماسه حسینی سروکار دارند، حماسه حسینی درونش شوک و عمی بود اما درونش یک حماسه ای بود.
وی با بیان اینکه الان آمریکاییها مستاصل هستند، گفت: آمریکایی ها قصد داشتند با به شهادت رساندن رهبری اوضاع داخلی ایران را بهم بریزند. مرحله اول بهم ریختن ساختاری واداری کشور بود.
لاریجانی گفت: آنها فکر میکردند با این ضربه سنگین روحیه مردم را از بین ببرند که محقق نشد. گام بعدی آنها این بود که امکانات زندگی مردم را برهم بزنند. بنزین به مردم نرسد اما دولت تامین کرد که در نهایت این هدف آمریکا هم محقق نشد.
وی با بیان اینکه در روزهای اول جنگ روزانه ۱۹۰ میلیون مصرف شد، تصریح کرد: دولت و استانداران همگی پای کار هستند.
در حال تکمیل...







