آخرین تصمیمات برای تامین کالاهای اساسی در فارس/نظارت بر بازار تشدید شود

خبرآنلاین جمعه 15 اسفند 1404 - 15:46
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تأکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های متولی برای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز گفت: اولویت اصلی ما پیش‌بینی دقیق تقاضا و پیشگیری از نوسانات است، چراکه در شرایط کنونی مدیریت پس از وقوع بحران از سوی هیچ‌کس پذیرفته نیست و مردم باید خروجی اقدامات را در سفره خود ببینند.

به گزارش خبرآنلاین، احد بهجت حقیقی در این باره افزود: در آستانه ایام پرتقاضای پایان سال و همزمان با جنگ تحمیلی، نشست هماهنگی تنظیم بازار با رویکردی متفاوت برگزار شد.

به گفته او در این نشست استانی بر دو محور اصلی رصد تولید و نظارت بر زنجیره توزیع تأکید شد.

بهجت حقیقی اضافه کرد: تمامی مدیران ستادی و شهرستانی موظف شدند با در نظر گرفتن تفاوت الگوی مصرف در کلان‌شهر شیراز نسبت به سایر شهرستان‌ها، تراز عرضه و تقاضا را به‌صورت هفته‌ای رصد و گزارش کنند.

او با اشاره به نقش حیاتی اتحادیه‌های دامداران و مرغداران گفت: بخش مهم کار بر عهده زنجیره تولید است. مدیران باید پیش از رسیدن کالا به مرحله توزیع، موانع را برطرف کنند. 

بهجت حقیقی افزود: ما به دنبال پیش‌بینی و پیشگیری هستیم. وقوع بحران و بعد از آن تلاش برای مدیریت آن، نشان‌دهنده ضعف در برنامه‌ریزی است.

او گفت: همکاری تنگاتنگ شهرداری شیراز، اتاق اصناف، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی لازم است.

 بهجت حقیقی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد: هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی برای عبور از این شرایط ضروری است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین از شهرداری شیراز خواست تا علاوه بر میوه شب عید، زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مراکز عرضه مستقیم گوشت و مرغ را فراهم کند تا دسترسی مردم به کالاهای با نرخ مصوب تسهیل شود.

نظارت بر بازار کالاهای اساسی تشدید شود


عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت نظارت بر بازار و تأمین پایدار کالاهای اساسی تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، آرامش در حوزه امنیت غذایی حفظ شود.

اسفندیار عبدالهی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی افزود: در روزهای اخیر با سفر به چند استان، مسائل و دغدغه‌های حوزه کشاورزی و امنیت غذایی از نزدیک پیگیری شده است.

عبدالهی با بیان اینکه مسئولان حوزه کشاورزی در شرایط فعلی مأموریت سنگینی بر عهده دارند، گفت: امروز ما با دو جبهه روبه‌رو هستیم، یک جبهه دفاعی که نیروهای مسلح با قدرت در آن حضور دارند و یک جبهه مهم دیگر یعنی جبهه امنیت غذایی که مسئولیت آن بر عهده مدیران و فعالان حوزه کشاورزی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه دفاعی از توان و آمادگی کشور اطمینان داریم، اما در شرایط بحران باید بیش از هر زمان دیگری مراقب حوزه امنیت غذایی باشیم تا در تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی هیچ خللی ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: هر جا کمبود یا مشکلی وجود دارد باید از ظرفیت‌های ملی از جمله ارتباطات و پیگیری‌های رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس استفاده شود تا استان در تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های مورد نیاز به آرامش برسد.

او با توجه به اهمیت نظارت بر بازار گفت: نظارت بر بازار در شهرستان‌ها باید با جدیت دنبال شود. مردم این شب‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی برای دفاع از نظام و کشور در صحنه حضور دارند و انتظار دارند مسئولان نیز در کنار آن‌ها باشند و با دقت بیشتری شرایط بازار و توزیع کالاهای اساسی را مدیریت کنند.

او حضور میدانی مدیران را ضروری دانست و اضافه کرد: مدیران جهاد کشاورزی باید به عنوان نیروهای جهادی پا به پای مردم در میدان حضور داشته باشند و مسائل و مشکلات را از نزدیک پیگیری کنند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.