خطیب زاده: آمریکایی‌ها مانند آلمان نازی عمل می‌کنند

الف جمعه 15 اسفند 1404 - 11:45
معاون وزیر امور خارجه در واکنش به حمله آمریکا به ناوچه ایرانی بیان کرد که آن‌ها مانند نازی‌ها عمل می‌کنند.

به گزارش تسنیم، سعید خطیب زاده، معاون وزیر خارجه ایران در حاشیه «گفت‌وگوی رایسینا» 2026 تأکید کرد که ایران در وضعیت جنگی تمام‌عیار به سر می‌برد.

طبق گزارش اسپوتنیک، وی اظهار داشت: «ما مورد حمله و تجاوز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار گرفته‌ایم. هموطنان من دائماً زیر بمباران‌های هوایی هستند. تهران به طور مداوم مورد حمله قرار می‌گیرد.»

این دیپلمات ایرانی این درگیری را مقابله‌ای ضروری با جنایات بیرونی توصیف کرد و از جهان خواست که با حقوق بین‌الملل که به گفته او اکنون به همان اندازه ایران «مورد حمله» قرار گرفته است، به صورت گزینشی برخورد نکنند.

 

خطیب زاده همچنین هشدار داد که اقدامات آمریکا، از جمله «کشتن رهبر یک کشور دیگر»، هنجارهای دیپلماتیک جهانی را تهدید می‌کند.

 

وی همچنین درباره غرق کردن یک فروند کشتی ایرانی در اقیانوس هند توسط آمریکا اظهار نظر کرد و گفت که این کشتی غیرمسلح، خالی و به دعوت هند در رزمایش‌های تشریفاتی شرکت داشته است.

 

او اقدامات آمریکا را با آلمان نازی مقایسه کرد که در دوری از مناطق جنگی به کشتی‌های غیرمسلح حمله می‌کرد و تأکید کرد که مرگ ملوانان جوان ایرانی نباید بی‌پاسخ بماند.

 

معاون وزیر خارجه ایران در خصوص احتمال حمله زمینی آمریکا گفت که ایران آماده است تا این «ماموریت استعماری» را متوقف کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.