نصب نشان «سپر آبی» در اماکن تاریخی استان کرمان انجام شد

خبرگزاری مهر جمعه 15 اسفند 1404 - 00:06
کرمان- مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از نصب نشان « سپر آبی » در اماکن تاریخی و فرهنگی استان با هدف صیانت و حفاظت در برابر حملات خصمانه دشمن صهیونیستی _ آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موید محسن‌نژاد، گفت: صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان گنجینه‌های میراث‌فرهنگی ایران و جهان، در زمان بروز بحران و جنگ ضروری‌ است و نصب نشان « سپر آبی » یکی از بهترین راهکارها برای حراست از محوطه‌ها، اماکن، موزه‌ها، آثار و ابنیه تاریخی در سطح بین‌المللی است.

وی افزود: این نشان بر پشت‌ بام اماکن تاریخی و موزه‌ها و در محوطه آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی استان کرمان نصب شده تا در شرایط جنگی از آسیب‌های احتمالی به این آثار ارزشمند استان جلوگیری به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سپر آبی در سال ۱۹۹۶ با مشارکت نهادهای شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM)، شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی(ICOMOS)، شورای بین‌المللی آرشیوها(ICA) و فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابخانه‌ای(IFLA) با هدف حمایت از میراث‌فرهنگی، آرشیوها، کتابخانه‌های ارزشمند، محوطه‌های تاریخی، موزه‌ها و مجموعه‌های اسنادی در شرایط بحران شکل گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.