رایزنی وزارت نیرو و منابع طبیعی برای استفاده از پساب در زراعت چوب

خبرگزاری مهر دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:18
در نشست معاونان وزارت نیرو و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بر ضرورت بهره‌گیری از پساب‌های تصفیه‌شده به عنوان یک راهکار قانونی و اقتصادی برای توسعه زراعت چوب و فضای سبز تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو در نشست مشترک میان معاونان وزارت نیرو و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بر ضرورت بهره‌گیری از پساب‌های تصفیه‌شده به عنوان یک راهکار قانونی و اقتصادی برای توسعه زراعت چوب و فضای سبز تأکید شد.

این مذاکرات که با هدف پر کردن شکاف تولید چوب در کشور و کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی انجام شد، بر مدل‌های اقتصادی توجیه‌پذیر و استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌آب‌بر متمرکز بود.

در این نشست، محور اصلی سیاست‌گذاری وزارت نیرو، اولویت‌بخشی به تکالیف قانونی در حوزه تأمین آب شرب و تفکیک آب فضای سبز شهری از شبکه شرب اعلام شد.

در پایان این نشست، طرفین بر تشکیل یک کارگروه مشترک فنی توافق کردند تا زمینه تدوین یک تفاهم‌نامه جامع با هدف ارتقای زیست‌بوم کشور و تثبیت اراضی بیابانی فراهم شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.