به گزارش ایرنا، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در گفتوگوی تصویری با گروه ورزشی ایرنا با اشاره به آیین اختتامیه لیگهای گلف کشور که چند روز پیش برگزار شد، اظهار کرد: لیگ برتر مردان ایران با حضور هشت تیم برگزار شد که تیمهای ملی حفاری اهواز، نفت مسجدسلیمان و بیبییان شاهینشهر رتبههای اول تا سوم را به دست آوردند.
وی افزود: در بخش بانوان نیز استقلال عنوان قهرمانی را کسب کرد و پس از آن تیمهای زاگرس ایرانیان و خراسان جنوبی در ردههای دوم و سوم قرار گرفتند.
رئیس فدراسیون گلف با بیان اینکه ورزش گلف سابقهای یکصد ساله در ایران دارد، گفت: گلف بیش از یک قرن در کشورمان فعالیت داشته، اما تاکنون نمایندهای از ایران در رویدادهایی که زیر نظر شورای المپیک آسیا یا کمیته ملی المپیک برگزار میشود، حضور نداشته است. خوشبختانه با حمایت وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک، در بازیهای آسیایی ناگویا یک نماینده مرد و یک نماینده زن از ایران حضور خواهند داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته ملی المپیک با مشکلات مالی مواجه شده است، ادامه داد: با توجه به شرایط اخیر کشور، باید این واقعیت را بپذیریم که احتمال اجرای بودجه انقباضی وجود دارد. طبیعی است که در چنین شرایطی همه دستگاهها باید با مدیریت هزینهها عمل کنند.
عزیزی ادامه داد: نباید با ولخرجی و بیبرنامگی پیش برویم و باید بودجههای موجود را به شکل بهینه هزینه کنیم. کمیته ملی المپیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور تصمیمگیری کند.
رئیس فدراسیون گلف تصریح کرد: بازیهای آسیایی ناگویا برای ما اهمیت زیادی دارد. المپیک جوانان، بازیهای داخل سالن آسیا و سایر رویدادهای بینالمللی نیز برای فدراسیون مهم هستند. همانطور که در رویدادهای گذشته شاهد بودیم، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایتهای لازم را انجام خواهند داد.
وی درباره تعیین پاداش مدالآوران نیز گفت: هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است، اما بدون تردید در جلسات آینده این موضوع بررسی خواهد شد تا از همین حالا تاثیر مثبتی بر روحیه ورزشکاران گذاشته شود و انگیزه لازم برای برنامهریزی و آمادگی هرچه بیشتر آنان جهت درخشش در مسابقات فراهم شود.
عزیزی همچنین در خصوص حضور افراد اضافی در کاروانهای ورزشی و نیاز به صرفهجویی بودجه در شرایط موجود نیز توضیح داد: اولا با کلمه صرفهجویی موافق نیستم بلکه مصرف بهینه کلمه درستتری است. ثانیا این معیار افراد اضافه یک متری برایش باید وجود داشته باشد. اگر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و نماینده جامعه ورزش اعم از علاقمندان، مخاطبین، رسانهها و دیگران برای جمعبندی در این خصوص است و این اعتماد به هیات اجرایی وجود دارد، پس حداکثر تلاش را هیات اجرایی دارد که این موضوع رعایت شود، اما چنانچه متر و معیار ما با شما فرق کند و شما با رسانه دیگری و یا با افکار عمومی، انتهایش به هیچ معیار مشخصی نمیتوانیم برسیم و یک عدهای ناراضی خواهند بود.













