عاشق‌تر از تهران و بیروت‌

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:55
در این جنگ رمضان، جبهه مقاومت، مفهومی جدید به خود گرفته بود؛ جبهه‌ای پشت به پشت هم در برابر سئاه کفر ایستادند و هنوز هم از پا ننشسته‌اند.

همشهری‌آنلاین: بسیاری از هنرمندان هم در رسای این مفهوم متفاوت، داستان‌ها نوشتند و شعرها سرودند که خواندنی است. «محمدمهدی سیار» هم از جمله شعرایی بود که شعریس با عنوان «عاشق‌تر از تهران و بیروت‌» در فضای مجازی منتشر شده است:

یک جبهه‌ایم: «ایران»، «یمن»، «لبنان»
یک سنگر: از «بیروت» تا «تهران»


از «غزه» تا «بغداد» یک فریاد
از «کربلا» تا «قدس» یک توفان


ما را به هم پیوند داد آن تیغ
کز هم جدامان خواست ناگاهان


عاشق‌تر از «تهران» کجا؟ «بیروت»!
عاشق‌تر از «بیروت» کو؟ «تهران»!


زیباست در این دشت‌های سرخ
همرزمی بشکوهِ تنهایان


این سو خدا در معرکه حاضر
آن سو خودِ شیطان، خودِ شیطان


لبنان شکوه «لا فتی الّا»ست
«لا سیف الّا ذوالفقار»‌ ایران


ما شیعه یک عشق دیرینیم
سرمست یک پیمانه، یک پیمان


وحدت گل صد برگِ توحید است
دریاست نام دیگر باران!


من شاعر دلتنگی «رُوشه»
تو شروه‌خوانِ شور تنگستان


نورِ علی نور است، هم‌سنگر
شلیک با یک یا علی! یک آن!


یک رشته‌کوه: «البرز» تا «عامِل»
فرزندهای «بوذر» و «سلمان»


نبض زمان اینک به‌دست ماست
ای عاشقان این گوی و این میدان

  • شاعر: محمدمهدی سیار

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.