پاکستان: ذخایر نفتی ما فقط چند روز دوام دارد

مشرق نیوز چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
وزیر نفت پاکستان اعلام کرد ذخایر نفتی این کشور در وضعیت فعلی تنها پاسخگوی ۵ تا ۷ روز مصرف داخلی است.

به گزارش مشرق، وزیر نفت پاکستان در سخنانی در اسلام‌آباد و در جریان نشست بررسی وضعیت تأمین انرژی این کشور اعلام کرد که ذخایر نفتی فعلی پاکستان پاسخگوی نیاز داخلی تنها برای ۵ تا ۷ روز است.

وی با اشاره به ساختار تأمین انرژی این کشور گفت: برخلاف برخی اقتصادهای بزرگ منطقه که دارای ذخایر راهبردی گسترده نفتی هستند، پاکستان عمدتاً به واردات روزانه نفت خام و فرآورده‌های نفتی متکی است و همین مسئله اهمیت مدیریت پایدار زنجیره تأمین انرژی را دوچندان می‌کند.

وزیر نفت پاکستان با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های ذخیره‌سازی انرژی افزود: ارتقای ظرفیت ذخایر استراتژیک، تنوع‌بخشی به منابع تأمین و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه انرژی از جمله محورهایی است که می‌تواند به افزایش ثبات بازار انرژی این کشور کمک کند.

کارشناسان انرژی معتقدند در شرایطی که اقتصادهای منطقه‌ای به سمت تقویت تاب‌آوری انرژی و ایجاد شبکه‌های همکاری چندجانبه حرکت می‌کنند، توسعه سازوکارهای مشترک می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌پذیری کشورها در برابر نوسانات بازار جهانی داشته باشد.

در این چارچوب، همکاری‌های منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت کشورهای اثرگذار در حوزه انرژی، از جمله ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم و تأثیرگذار بازار انرژی منطقه، از عوامل کلیدی در تقویت امنیت انرژی در سطح آسیای جنوبی و غربی ارزیابی می‌شود.

به گفته وزیر نفت پاکستان، موضوع ذخایر استراتژیک و امنیت انرژی در دستور کار دولت این کشور قرار دارد و اسلام‌آباد به دنبال تدوین راهکارهایی برای افزایش تاب‌آوری در برابر بحران‌های احتمالی در بازار جهانی انرژی است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید