۵۲۲ نقطه تهران در جنگ ۴۰ روزه هدف دشمن قرار گرفت | تاب آوری مردم چهره تهران را جنگ زده نکرد

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:51
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت:با وجود اینکه ۵۲۲ نقطه تهران در طول جنگ تحمیلی مورد اصابت قرار گرفت اما تاب آوری بالای مردم و صبوری آنها اجازه نداد این شهر چهره جنگ زده به خود بگیرد.

همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا: میثم افشاری در جمع خبرنگاران از انجام ۱۷ هزار عملیات امداد و نجات توسط تیمهای جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود:در این عملیاتها موفق شدیم ۷ هزار و ۲۱۵ نفر را زنده از زیر آوار نجات دهیم و ۷۱۴۴ نفر را به مراکز درمانی منتقل و بیش از ده هزار و ۳۸۰ نفر را بصورت سرپایی در محل حادثه درمان کردیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران در ادامه مجموع مراکز مورد اصابت قرار گرفته در جنگ ۱۲ روزه را ۱۴۹ هزار و ۵۲۸ مرکز برشمرد و گفت از این تعداد ۱۲۳ هزارو ۶۴۷ مورد واحدهای مسکونی،۲۴ هزارو ۴۵۰ مورد مراکز تجاری،۹۹۳ مورد فضای آموزشی،۳۲ دانشگاه،۳۵ مرکز درمانی ،۵۶ مرکز هلال احمر ،۱۵ زیرساخت،۵ مخزن سوخت و ۱۵ فرودگاه بوده است.

افشار در بخش دیگر سخنان خود از افزایش ۱۵۰۰ دستگاهی لجستیک هلال احمر به منظور آماده باشی این جمعیت در آینده طی روزهای آتی خبر داد و گفت:جمعیت هلال احمر با شماسایی نقاط ضعف خود در جنگ ۱۲ روزه و نقویت این نقاط پر قدرت تر در جنگ ۴۰ روزه ظاهر شد.

به گفته او افزایش ذخیره بسته های ۷۲ ساعته امدادی به ۱/۲ میلیون بسته یکی از مهمترین اقدامات انجام شده بود: با این ظرفیت توان تامین غذای ۵ میلیون نفر را در شرایط بحران داشتیم.

افزایش بیش از هزار انبار امدادی،افزایش ۴۰ هزار نفری تیمهای واکنش سریع و امادگی ۱۱۰ هزار نفر نجاتگر واکنش سریع از دیگر اقدامات صورت گرفته در جنگ ۴۰ روزه بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.