نخست‌وزیر اسپانیا: نتانیاهو یک شهروند اسپانیایی را ربوده است

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 07:46
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسپانیا با انتقاد شدید از اقدامات اسرائیل، خواستار آزادی فوری یک شهروند اسپانیایی شد و از اتحادیه اروپا خواست توافق شراکت با این رژیم را تعلیق کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در اظهاراتی تند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به «ربودن» یک شهروند اسپانیایی با ریشه فلسطینی متهم کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

سانچز که در یک تجمع انتخاباتی سخن می‌گفت، تأکید کرد که کشورش از شهروندان خود و اصول حقوق بین‌الملل دفاع خواهد کرد.

او این اقدام را «تخلفی تازه» از سوی رژیم صهیونیستی دانست و از اتحادیه اروپا خواست برای مقابله با این رفتار، گام‌های عملی؛ از جمله تعلیق توافق‌نامه شراکت با این رژیم و الزام آن به رعایت قوانین بین‌المللی دریاها بردارد.

وی در سخنانی صریح اعلام کرد: «اسپانیا همواره از شهروندان خود محافظت خواهد کرد، از حقوق بین‌الملل دفاع می‌کند و خواهان آزادی فوری شهروندی است که به‌طور غیرقانونی ربوده شده است.»

این موضع‌گیری پس از آن مطرح شد که نیروهای رژیم صهیونیستی به قایق‌های موسوم به «ناوگان پایداری» در آب‌های بین‌المللی نزدیک جزیره کرت یونان حمله کردند؛ قایق‌هایی که حامل فعالان بین‌المللی با هدف انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بودند.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۱۸۰ فعال در این عملیات بازداشت شدند که بخش زیادی از آن‌ها بعداً با هماهنگی یونان به سواحل این کشور منتقل شدند. این حادثه واکنش‌های انتقادی گسترده‌ای در سطح بین‌المللی به‌دنبال داشته است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید