شهید سلامی در حال تدریس دوره عالی جنگ +فیلم

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:08
شهید سلامی با تأسیس دوره عالی جنگ سپاه، پایه‌گذار دکترین نظامی جمهوری اسلامی بود.

به گزارش مشرق، شهید حسین سلامی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶، مؤسس و فرماندۀ دورۀ عالی جنگ در سپاه بود و با تأسیس این مرکز، گام بلندی در تقویت آموزش‌های راهبردی نظامی و شکل‌گیری دکترین نظامی در جمهوری اسلامی ایران برداشت.

‌در این دوره که بیش از ۳۰ سال قبل توسط شهید سلامی بنیانگذاری شد، دکترین نظامی تدریس و طراحی استراتژی ایران برای مقابله نظامی با آمریکا پایه‌گذاری شد.

‌ شهید سلامی علاوه بر عرصه‌های دیگر، در کلاس‌های درس دانشگاه نیز برای عزت و اقتدار ایران تلاش کرد. او با پیوند زدن تجربه‌ی عملی دفاع مقدس به دانش آکادمیک، نقش بی‌بدیلی در تربیت نسل جدیدی از فرماندهان نظامی ایفا کرد.

فعالیت‌های دانشگاهی او، از تأسیس دوره عالی جنگ دافوس تا تدریس در دانشگاه عالی دفاع ملی، نشان‌دهنده‌ی دغدغه‌ی عمیق ایشان برای ساختن ایرانی قوی و خودکفا در برابر تهدیدات خارجی، از سوی غاصبان و جنایتکارانی چون آمریکا و اسرائیل است.

‌از جمله دانش‌آموختگان این دوره می‌توان از بزرگانی همچون شهید سپهبد پاسدار غلامعلی رشید، سرلشکر پاسدار سیّد یحیی رحیم‌صفوی، سردار محمّدباقر ذوالقدر و ... نام برد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.