گفت‌وگوی نخست وزیر قطر با عراقچی درباره مذاکرات پاکستان

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:07
وزارت امور خارجه قطر از گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران درباره روند مذاکرات اسلام‌آباد خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است در این تماس تلفنی که از سوی وزیر امور خارجه ایران صورت گرفته است، روند مذاکرات جاری در اسلام آباد و تحولات مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در این تماس تلفنی، بر حمایت کامل دولت این کشور از تلاش‌های میانجیگری با هدف پایان بحران از راه مسالمت‌آمیز تأکید کرد.

در ادامه بیانیه آمده است، شیخ آل‌ثانی در ادامه گفت آزادی دریانوردی یک اصل اساسی و غیرقابل چانه‌زنی است.

وزیر خارجه قطر در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین گفت بستن تنگه هرمز یا استفاده از آن به عنوان یک ابزار چانه‌زنی، تنها بحران را عمیق‌تر کرده و منافع حیاتی کشورهای منطقه را به خطر می‌اندازد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه هفته گذشته (ششم اردیبهشت) هم در تماس تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و روندهای جاری دیپلماتیک به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش وبسایت وزارت امور خارجه ایران، در این تماس تلفنی، عراقچی با تشریح ابعاد گوناگون وضعیت جاری در منطقه، به‌ویژه تحولات مرتبط با آتش‌بس و چالش‌های پیش‌روی تثبیت آن، همتای قطری خود را در جریان آخرین ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان‌بخشی به جنگ و کاهش تنش‌ها قرار داد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.