دولت نخستین سند ملی نهادینه‌سازی مشارکت الکترونیکی را ابلاغ کرد

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:52
اقتصادنیوز: طبق اعلام روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، نخستین سند ملی نهادینه‌سازی مشارکت الکترونیکی به منظور تحقق حکمرانی مردمی با شنیدن صدای آحاد ملت و مشارکت عملی مردم در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دولت، توسط معاونت حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی دولت سازمان اداری و استخدامی کشور به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند پس از امضای این سند توسط مقام عالی وزارت یا معاونت و نهاد ذیل رئیس‌جمهور، آن‌را برای اجرا و اطلاع به تمام ارکان دستگاه ابلاغ کنند. تاکید می‌شود که تایید و ابلاغ سند نهادینه‌سازی یکی از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. 

دولت در ادامه روند اخذ نظرات عمومی در مورد بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و رویه‌های قانونی یا خدمات ارائه شده، می‌تواند سیاست‌هایی اتخاذ کند که رضایت مردم را بیش از پیش افزایش دهد. 

یکی از ابزارهای مشارکت عمومی در دنیا استفاده از مشارکت الکترونیکی است و این بستر قانونی قبلاً توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در اختیار ایرانیان قرار گرفته است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.