«بنکسی» مجسمه جدید خلق کرد

دنیای اقتصاد یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:52
مجسمه جدیدی از «بنکسی» هنرمند مشهور و ناشناس به‌صورت شبانه در مرکز لندن نصب شد. در همین رابطه گاردین نوشت این اثر هنری جدید نخستین‌بار روز چهارشنبه گذشته مشاهده شد و امضای «بنکسی» در پایه مجسمه نوشته شده بود. این هنرمند مرموز، که به خاطر آثار گرافیتی خود شناخته می‌شود، روز پنج‌شنبه در صفحه رسمی خود در اینستاگرام پیامی منتشر و تایید کرد که این اثر متعلق به اوست. این مجسمه، مردی را به نشان می‌دهد که یک پرچم بزرگ برافراشته را حمل می‌کند،

درحالی‌که صورتش را پوشانده است و از روی یک سکو یک گام به جلو برداشته است. ویدئویی که «بنکسی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد نشان می‌دهد این مجسمه در دل شب به «وست‌مینستر» کشیده می‌شود. هرچند «بنکسی» بیشتر برای گرافیتی‌هایش شناخته می‌شود، اما پیش‌تر مجسمه‌ نیز خلق کرده بود.

 «بنکسی» قبل از مجسمه مرد پرچم‌دار در ماه دسامبر یک نقاشی دیواری را در لندن کشید که دو کودک را در حال دراز کشیدن و نگاه کردن به آسمان نشان می‌داد. به نظر می‌رسید این اثری درباره بی‌خانمانی باشد؛ زیرا کودکان ظاهرا به برج «سنتر پوینت» اشاره می‌کردند که مدت‌ها نمادی از بحران بی‌خانمانی بوده است. خبرگزاری رویترز اخیرا ادعا کرد که هویت این هنرمند را فاش کرده و او را «رابین گانینگهام» اهل «بریستول» معرفی کرده است. «گانینگهام» این موضوع را رد کرده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.