به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت صمت، محمد اتابک در این پیام یازدهم اردیبهشتماه، روز جهانی کارگر را فرصتی ارزشمند برای پاسداشت مقام شامخ کارگران شریف، سختکوش و عزتمند ایران اسلامی دانست و افزود: مردان و زنانی نجیب که با همت بلند، دستان توانمند و اراده استوار خود، ستونهای پیشرفت، آبادانی و اقتدار کشور را استوار نگاه داشتهاند. وی در این پیام چنین مطرح کرد: در این روز بزرگ، با نهایت احترام و افتخار، یاد و خاطره شهدای والامقام جامعه کارگری را پاس میداریم؛ عزیزانی که در راه عزت، استقلال و سربلندی میهن اسلامی جان خویش را فدا کردند و نامشان برای همیشه در حافظه ملت ایران جاودان خواهد ماند. همچنین یاد کارگران شهیدی را که در پی حملات دشمنان و در جریان تجاوزات و حملات آمریکایی صهیونی، در حین انجام وظیفه و در سنگر تولید به شهادت رسیدند، را گرامی میداریم؛ مجاهدانی خاموش که با ایثار خود، چرخه حیات و پیشرفت کشور را زنده نگه داشتند. کارگران پرتلاش عرصه تولید و صنعت، بهویژه در روزهای دشوار و حساس، با مجاهدتی خستگیناپذیر و حضوری شبانهروزی، اجازه ندادند چرخه تولید متوقف شود و با ایثار و مسوولیتپذیری مثالزدنی، در تامین نیازهای مردم شریف ایران اسلامی نقشی بیبدیل ایفا کردند. بیتردید امنیت اقتصادی و آرامش اجتماعی کشور، مرهون تلاشهای خاموش اما سترگ این قشر شریف است.
در ادامه متن پیام تبریک اتابک چنین آمده است: امروز تحقق منویات مقام معظم رهبری حضرت آیتالله سید مجتبی حسینی خامنهای (مدظله العالی) و شعار سال «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» در گرو همت مضاعف است و در این مسیر، کارگران عزیز به عنوان پیشگامان جهاد اقتصادی، نقشی تعیینکننده و سرنوشتساز بر عهده دارند. بارها رهبر شهیدمان حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای(ره) بر قداست، شرافت و منزلت این قشر بزرگ تاکید فرمودهاند و کارگران را بندگان خوب خدا دانستهاند؛ تعبیری بلند که نشاندهنده جایگاه معنوی و اجتماعی این عزیزان در نظام جمهوری اسلامی ایران است. اتابک در پایان ضمن تبریک صمیمانه روز جهانی کارگر، از همه تلاشگران حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور صمیمانه تقدیر و تشکر و توفیق روزافزون، سلامتی و سربلندی آنان و خانوادههای گرانقدرشان را از درگاه خداوند متعال درخواست کرد.