
به گزارش خبرگزاری صدا و سیم، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، احمد سلامت، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، با تأکید بر اهمیت تکمیل و بهرهبرداری هرچه سریعتر این واحدها اظهار کرد: با راهاندازی واحدهای جدید، سالانه حدود ۸۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پساب تصفیهشده در پایتخت افزوده میشود.
وی افزود: این افزایش ظرفیت، ضمن جلوگیری از ورود حجم قابل توجهی آلاینده به محیط زیست، امکان استفاده از پساب پایدار را برای توسعه فضای سبز شهری، تأمین نیاز صنایع و حمایت از بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد.
سلامت افزود: این تصفیهخانه برای جمعیتی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با فرآیند تصفیه بر پایه فناوری A۲O طراحی شده است؛ روشی پیشرفته که یکی از کارآمدترین شیوهها در حذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب شهری محسوب میشود.
در پایان این بازدید، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران بر ضرورت تسریع در تکمیل عملیات و آغاز بهرهبرداری از این واحدها تأکید کرد تا این پروژه مهم هرچه زودتر به مدار خدمترسانی وارد شده و آثار مثبت زیستمحیطی و توسعهای آن برای شهر تهران محقق شود.