پیشرفت واحد‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران بررسی شد

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:45
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با حضور در محل اجرای واحد‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، در یک جلسه کارگاهی با عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران طرح، روند توسعه این پروژه مهم زیست‌محیطی پایتخت را مورد بررسی قرار داد.

پیشرفت واحد‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیم، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، احمد سلامت، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، با تأکید بر اهمیت تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این واحد‌ها اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد‌های جدید، سالانه حدود ۸۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پساب تصفیه‌شده در پایتخت افزوده می‌شود.

وی افزود: این افزایش ظرفیت، ضمن جلوگیری از ورود حجم قابل توجهی آلاینده به محیط زیست، امکان استفاده از پساب پایدار را برای توسعه فضای سبز شهری، تأمین نیاز صنایع و حمایت از بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد.

سلامت افزود: این تصفیه‌خانه برای جمعیتی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با فرآیند تصفیه بر پایه فناوری A۲O طراحی شده است؛ روشی پیشرفته که یکی از کارآمدترین شیوه‌ها در حذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب شهری محسوب می‌شود.

در پایان این بازدید، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران بر ضرورت تسریع در تکمیل عملیات و آغاز بهره‌برداری از این واحد‌ها تأکید کرد تا این پروژه مهم هرچه زودتر به مدار خدمت‌رسانی وارد شده و آثار مثبت زیست‌محیطی و توسعه‌ای آن برای شهر تهران محقق شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید