ایران: مسئولیت اخلال در امنیت تنگه هرمز بر عهده آمریکا است

اقتصادنیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 18:55
اقتصادنیوز: ایران اعلام کرد: مسئولیت اخلال در امنیت تنگه هرمز بر عهده آمریکا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: ایران عضو کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها نیست و خود را ملزم به اجرای مفاد معاهداتی آن نمی‌داند.

ایران به‌عنوان اصلی‌ترین کشور ساحلی، حق قانونی دارد برای مقابله با تهدیدات امنیتی و جلوگیری از سوءاستفاده نظامی یا خصمانه، اقدامات مقتضی را در تنگه هرمز انجام دهد.

مسئولیت هرگونه اخلال در حمل‌ونقل دریایی و پیامدهای آن، متوجه اقدامات غیرقانونی آمریکا است که امنیت دریانوردی بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.

ثبات پایدار در منطقه تنها با توقف دائمی تجاوزات علیه ایران، ارائه تضمین‌های معتبر برای عدم تکرار و احترام کامل به حقوق حاکمیتی ایران محقق می‌شود

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.