توقف صادرات گاز آرامکو به دلیل خسارت‌های جنگ

تابناک سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 16:46
منابع آگاه می‌گویند، آرامگو به دلیل خسارات وارده به تاسیسات اصلی‌اش، از ماه آینده صادرات گاز نخواهد داشت.

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که شرکت آرامکو به دلیل آسیب دیدن تاسیسات اصلی صادرات خود در اواخر ماه فوریه، ماه آینده ارسال گاز را متوقف خواهد کرد.

به گفته منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود، آرامکو اخیرا به خریداران اطلاع داده است که محموله‌های تاسیسات ال‌پی‌جی «جیومه» تا پایان ماه می‌همچنان متوقف خواهد بود.

صادرات ال‌پی‌جی آرامکو از زمانی که یک سازه نگهدارنده در این تاسیسات پیش از آغاز جنگ علیه ایران در ماه فوریه فروریخت، متوقف شده است.

این حادثه قیمت‌ها را افزایش داد و خریداران را برای یافتن جایگزین به تکاپو انداخت. از آن زمان، جنگ علیه ایران هم که به بسته شدن تقریبا کامل مسیر اصلی صادراتی از طریق تنگه هرمز منجر شده، کمبود انرژی در آسیا و بحران ال‌پی‌جی در جهان را در پی داشته است.

تاسیسات اصلی فرآوری و حمل ال‌پی‌جی آرامکو در جیومه در امتداد ساحل خلیج فارس، در نزدیکی بزرگترین پایانه صادراتی نفت خام و فرآورده‌های نفتی این شرکت در رأس تنوره واقع شده است.

وزارت انرژی عربستان اوایل این ماه اعلام کرد که تاسیسات فرآوری در جیومه در جریان حملات در خلال جنگ علیه ایران نیز دچار آتش‌سوزی شده است، بدون آنکه میزان خسارت را فاش کند.

تحلیلگران شرکت کپلر گفته‌اند تاسیسات جیومه آرامکو ۳.۵ درصد از کل صادرات دریایی ال‌پی‌جی به بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.