صادرات اسلب و ورق فولادی تا 9 خرداد ممنوع شد

اقتصادنیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 14:50
اقتصادنیوز: سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای، ممنوعیت صادرات اسلب و ورق فولادی را تا تاریخ ۹ خرداد اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران درخصوص توقف صادرات اسلب و ورق های فولادی بخشنامه ای را ابلاغ کرد.

بر این اساس صادرات هر گونه اسلب، ورق گرم، ورق سرد، ورق قلع اندود شده، سایر ورق های پوشش دار و تسمه رنگی به شرح فهرست کد تعرفه های پیوست (شامل ۶۶ کد تعرفه) تا تاریخ ۹ خرداد ماه ممنوع است.

سجاد غرقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بخشنامه سازمان توسعه تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات اسلب و ورق های فولادی گفت: در شرایط جنگی و آسیب‌هایی که تولید ورق فولادی و اسلب خورده، طبیعتا درآمدهای صادراتی از میزان موجودی انبارها کاسته می‌شود، اما از طرفی نیاز داخل هم مهم است.

او ادامه داد: به این ترتیب بین اینکه بتوانیم نیاز داخل را به صورت موقت تامین کنیم و تقاضای واقعی مشخص شود و یا اینکه درآمد ارزی را از دست دهیم باید در حوزه سیاستگذاری یکی را انتخاب کنیم که این بخشنامه نشان می‌دهد تامین بخش پایین دست داخلی در اولویت قرار داده شده و تا آن تاریخ (۹ خرداد ۱۴۰۵) مبادی وارداتی برای جبران کسری مصرف مشخص خواهد شد.

غرقی اضافه کرد: یک تقاضای تورمی و تقاضای ناشی از شوک بازار وجود دارد که نیاز به تعدیل دارد. به نظر می‌رسد که هدف گذاری بخشنامه تامین نیاز داخل بوده و طبیعتا درآمدهای صادراتی کاهش پیدا می کند، اما هنوز جا دارد که ظرفیت‌های وارداتی فعال شود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.