شیب رشد قیمت نفت دوباره تند شد

مشرق نیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 10:58
شیب رشد قیمت نفت دوباره تُند شده و شاهد عبور قیمت هر بشکه نفت برنت از مرز ۱۱۰ دلاری هستیم.

به گزارش مشرق، ادامه تنش‌های منطقه با محوریت تنگه هرمز، شیب رشد قیمت نفت را دوباره تند کرده و دقایقی پیش، قیمت هر بشکه نفت برنت از مرز ۱۱۰ دلاری گذشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت در حالی به ۱۱۰.۷ دلار رسیده که صبح روز گذشته با بازگشایی بازارهای مالی غرب از ۱۰۵ دلار به ۱۰۷ دلار رشد کرده بود.

اگرچه ادامه تنش‌ها با محوریت تنگه هرمز عامل اصلی صعودی شدن قیمت نفت است اما مسائل دیگری نیز که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ناشی از تبعات جنگ امریکا علیه ایران است، در این موضوع دخیل بوده؛ از جمله کاهش ذخایر نفتی امریکا و چشم‌انداز رشد تقاضا بیش از رشد عرضه در بازار نفت؛ این عوامل در کنار تضعیف دلار امریکا و ادامه‌دار شدن اختلال تردد نفتکش‌ها در تنگه هرمز، ادامه رشد قیمت نفت را برای روزهای آتی در پی خواهد داشت؛ مگر آنکه خبر جدیدی از مذاکرات احتمالی ایران و امریکا یا اقدامات موثر در کنترل بازار نفت، پارامترهای فعلی موثر در بازار نفت را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین، درزمان حاضر هر بشکه نفت WTI با نرخ ۹۸.۴ دلار قیمت گذاری شده است که رشد بیش از ۲درصدی را در قیمت معاملات صبح امروز ثبت کرده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.