اقتصادنیوز: فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) شامگاه یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان محاصره بندرهای ایران به ۳۸ کشتی دستور دادهاند که دور بزنند یا به بنادر ایران بازگردند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در ادامه اقدامات تنشزا، سنتکام از بازگرداندن دهها کشتی و تداوم محدودیت بر تردد دریایی به مقصد بنادر ایران خبر داد.
سنتکام همچنین تصویری از یک ملوان آمریکایی منتشر کرده که در حال رصد یک کشتی تجاری است؛ همزمان گزارشها حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی به محاصره بنادر ایران ادامه داده و از ورود و خروج کشتیها جلوگیری میکنند.
این در حالی است که سنتکام روز جمعه نیز با تأکید بر تداوم این محاصره دریایی اعلام کرده بود که تاکنون مسیر ۳۴ کشتی تغییر داده شده است؛ اقدامی که در چارچوب فشارهای فزاینده واشنگتن علیه تهران ارزیابی میشود.
بر اساس اعلام این نهاد نظامی، برای نخستینبار طی دهههای اخیر، سه ناو هواپیمابر آمریکایی بهطور همزمان در منطقه غرب آسیا مستقر شدهاند؛ ناوهای «یواساس آبراهام لینکلن» (CVN-72)، «یواساس جرالد آر فورد» (CVN-78) و «یواساس جورج اچ.دبلیو. بوش» (CVN-77) که به همراه یگانهای هوایی خود، بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما و حدود ۱۵ هزار نیروی دریایی و تفنگدار را دربر میگیرند.
منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.