وارد مدار شدن یک میلیون کنتور هوشمند برق تا اوج مصرف برق

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف و کنترل بار در دست اقدام است، گفت: تا پیش از تابستان، یک میلیون کنتور هوشمند وارد مدار می‌شود.

کامبیز ناظریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ضمن قدردانی از همراهی و اعتماد مردم به صنعت برق اظهار کرد: حمله به تأسیسات زیرساختی از جمله شبکه‌های برق‌رسانی، مصداق جنایت جنگی است، چرا که این تأسیسات مستقیماً با زندگی مردم در ارتباط هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به حملات گسترده به تأسیسات برق در جریان جنگ، اعلام کرد: با وجود ثبت روزانه ده‌ها مورد اصابت در استان تهران، شبکه برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حالت عادی بازگشته و خدمات‌رسانی بدون وقفه ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه در جریان جنگ اخیر، حدود ۵۰ درصد اصابت‌ها در استان تهران رخ داده است، افزود: به‌طور متوسط روزانه ۲۵ مورد آسیب به شبکه‌های برق‌رسانی در تهران ثبت شد، اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران، در اغلب موارد خاموشی‌ها در کمتر از یک ساعت برطرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: در یکی از شدیدترین حوادث در شرق تهران که منجر به قطع برق حدود ۵۰۰ هزار مشترک شد، بزرگ‌ترین عملیات بازسازی انجام و در کمتر از یک ساعت و ۴۵ دقیقه برق مشترکان وصل شد. همچنین در حادثه‌ای دیگر، با خروج یک پست برق از مدار، برق ۱۳ بیمارستان قطع شد که در کمتر از ۳۰ دقیقه مجدداً تأمین شد.

ناظریان با اشاره به تداوم خدمات‌رسانی در این شرایط گفت: بیش از ۴۰۰ هزار درخواست و تماس مردمی از طریق سامانه‌های هوشمند پاسخ داده شد و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی برای آگاهی شهروندان ارسال شد.

وی افزود: در این مدت حدود ۵ هزار نیروی عملیاتی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان تهران فعالیت داشتند و با بهره‌گیری از زیرساخت‌های فنی و مهندسی پیشرفته، از جمله سامانه‌های کنترل از راه دور، مدیریت شبکه به‌صورت مؤثر انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تأکید بر انسجام در صنعت برق تصریح کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷ همت خسارت به شبکه وارد شده است، اما بلافاصله کمیته‌های بازسازی تشکیل و اقدامات جبرانی آغاز شد.

ناظریان با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو گفت: با نزدیک شدن به فصل گرم و افزایش مصرف، برنامه‌های گسترده‌ای در دستور کار قرار دارد. در همین راستا، ۱۴ مگاپروژه و ۱۸۰ برنامه راهبردی از سال گذشته در وزارت نیرو تعریف و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: صنعت برق تمام تلاش خود را برای مدیریت مصرف به کار گرفته و سال گذشته برای نخستین‌بار کاهش ۵ درصدی مصرف انرژی محقق شد که این روند امسال ادامه خواهد داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.