دشمن جنگ اقتصادی را سال‌ها قبل آغاز کرده است

صدا و سیما پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 20:32
رئیس فراکیسیون کشاورزی و امور عشایر مجلس با بیان اینکه عرصه اقتصادی یکی از بخش‌های مهم جنگ تحمیلی سوم است، تصریح کرد: دشمنان ایران جنگ اقتصادی را با تحریم و کارشکنی‌ها از سال‌ها پیش آغاز کردند، اما نتوانسته‌اند مردم را به زانو در آورند.

دشمن جنگ اقتصادی را از سال ها قبل آغاز کرده است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیمان فلسفی در گفتگوبا شبکه خبر با اشاره به تحریم های ظالمانه و غیرانسانی امریکا علیه کشورمان طی دهه های گذشته، اظهار داشت: دشمن تلاش خودش را برای به زانو در آوردن ملت ایران از سفره مردم شروع کرد و امیدوار بود در عرصه اقتصادی بتواند بر کشورمان غلبه کند اما با ایتسادگی مردم و تاب آوری که ایجاد شده بود، دشمن مایوس و در جنگ تحمیلی سوم نیز میخکوب شد.

وی گفت: یازده قلم کالای اساسی تامین شود دولت قول داده عدد را بالا ببرد سریعتر رخ دهد کمبود نداریم و قیمت ها تا پایان اردیبهشت نباید بالا برود. 

رئیس فراکسیون کشاورزی پویا و امور عشایری با اشاره به رشادت های کم نظیر هموطنان عشایر در کهگیلویه و بویراحمد و در منطقه اصفهان تصریح کرد: عشایر همواره نقش مهمی در دوران مختلف کشور ما و تاریخ کشور، قبل و بعد از انقلاب داشته اند و همواره جزو اقشاری بودند که در مقابل ظلم و ستم ایستادند.

وی افزود: به این دلیل، هم امام راحل (ره) و هم امام شهید ما به این قشر بسیار مهم تولیدکننده که فقط در عرصه گوشت قرمز بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند، نگاه ویژه‌ای داشتند. 

فلسفی با تأکید بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظها رداشت: این هموطنان شجاع و با ایمان این معنا را در عمل بار‌ها و بار‌ها نشان دادند، که عملکردشان در بیابان‌های جنوب اصفهان در مقابل هواپیما‌های دشمن یکی از آنها بود. 

وی ادامه داد: هموطنان عشایر با سلاح ساده ای که در اختیارشان است به سمت هواپیما‌های دشمن شلیک کردند و آن‌ها را مورد اصابت قرار دادند. آنها همراه با نیروی انتظامی و فراجا و با همان برنو‌هایی که عمدتا برای حفاظت از خودشان و دامهایشان استفاده می کنند، در مقابله با دشمن خبیث و مجهز کشورمان شجاعانه دفاع کردند.

این نماینده مجلس در ادامه گفتگوی خود در شبکه خبر با بیان اینکه مردم ما تاب آوری اجتماعی بسیار خوبی نشان داده اند اظهار داشت: مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس هشت ساله، جنگ ۱۲ روزه و امروز در طی این ۵۰ و چند روز جنگ رمضان نشان دادند که تاب آوری اجتماعی بالایی دارند در مقابل تحریم‌ها و خصومت های دیگر مقاومت نشان دادند.

وی افزود: موضوع اقتصاد به عنوان یکی از ارکان تاب آوری و وحدت ملی و ایجاد امنیت ملی سال‌های سال است که مورد تاکید امام شهید ما بوده و امام حاضر آیت الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای نیز در شعار امسال موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند تا در سایه وحدت و امنیت ملی محقق شود.

فلسفی با بیان این اینکه این انتخاب نشان از اشراف کامل نسبت به شرایط اقتصادی کشور است، افزود: دشمن تلاش خودش را از سفره مردم شروع کرد، چه در قبل از جنگ، تلاش کرد که این اتفاق را رقم بزند و مردم را به زانو دربیاورد، از همین رو در حال حاضر که ما در دوران جنگ به سر می‌بریم به موضوع اقتصادی امید بسیار بسته اند.

رئیس فراکسیون کشاوری پویا و امور عشایر با تأکید بر اهمیت اقتصادی مقاومتی تصریح کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان و عدالت محور باشد و چنانچه با مشارکت مردم صورت بگیرد، آن وقت است که ما می‌توانیم بگوییم اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و دولت، مردم، مجلس و قوه قضائیه تمام توان شانرا  به کار گرفته اند که این مولفه‌های اقتصاد مقاومتی محقق شود.

فلسفی با تأکید بر لزوم مردم محور بودن اقتصاد مقاومتی گفت: باید کار مردم را به خودشان بسپاریم، دولت باید هنر این را داشته باشد که پای خودش را از تصدی گری بیرون بکشد و اگر این محوریت مردم را لحاظ کنیم، مطمئنا موفق خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: در میادین و خیابان‌ها هر شب با مردم مرتبط هستیم و با خانواده حاضر می‌شویم و دغدغه‌های مردم را می‌شنویم، ضمن این که دغدغه اصلی مردم امروز مقابله و نبرد بادشمن است و همه می‌گویند که باید در مقابل این دشمن خبیث بایستیم و ایستادیم و ادامه خواهیم داد.

وی افزود: از آن طرف یک سری دغدغه‌های اقتصادی هم وجود دارد، یعنی یک صحنه مهم نبرد هم نبرد اقتصادی است که دشمن از سال‌های پیش شروع کرده است.

فلسفی با بیان اینکه دولت بعد از جنگ ۱۲ روزه تا به امروز خوب عمل کرده است، اظهار داشت: تدابیر خوبی اندیشیده شد و در بحث کالا‌های اساسی، ورود کالا‌های اساسی به کشور، ترخیص کالا‌ها از گمرکات و بنادر کشور، حمایت‌هایی که باید به عمل می‌آمده است، انجام شده و به امید خدا ادامه خواهد یافت.

رئیس فراکسیون کشاورزی پویا و امور عشایر با بیان اینکه قطعا دشمنان کشور  چنگ خود را در عرصه اقتصادی ادامه خواهند داد، تصریح کرد: دشمن از غذا به عنوان سلاح استفاده می کند اما امنیت غذایی می تواند کشور را پایدار کند و تاب آوری را بالا ببرد. از همین رو در روزهای گذشته با وزرای محترم جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی داشتیم و از آن ها خواستیم برای این مقوله یعنی تاب آوری اقتصادی و اجتماعی و اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه این برنامه ها تدوین شده و ما نیز بر اجرای این برنامه ها نظارت می کنیم.
 
فلسفی با تاکید بر لزوم افزایش بازرسی های سازمان تعزیرات برای کنترل قیمت ها اظهار داشت: ما گفتم از ظرفیت بسیج و مردم استفاده کنید چون نظارت مردمی بسیار بازدارنده است.
وی با بیان اینکه تغییر قیمت ها قانونی نیست، افزود: قیمت باید مصوب باشد، قیمت کارخانه و قیمت مصرف کننده و تولید و ارزش افزوده و همه محاسبه شده و عدد و رقم ها باید به صورت قانونی محاسبه شود و سازمان تعزیرات حکومتی و نظارت های مردمی در رعایت این موارد نقش مهمی دارند.

افزایش ۲۰ درصدی ارزش کالابرگ تا پایان اردیبهشت
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه موضوع افزایش بهای کالابرگ محقق شود، تصریح کرد: پیش بینی شده که ارزش کالابرگ یک بیست درصدی فعلا افزایش داشته باشد و این دیگر رقم حداقلی است که باید در نظر گرفته شود اما امیدواریم که این افزایش قیمت ها در بازار منجر به این نشود که دولت مجبور شود عدد کالابرگ را مدام بالا ببرد و باید یک راه اساسی برای کنترل قیمت ها بیاندیشیم.
 
وی با اشاره به برخی گزارش ها درباره کافی بودن مواد اولیه بسیاری از محصولات، بر لزوم برخورد با احتکار تأکید کرد و گفت:نباید جلوی این قضیه کوتاه بیاییم. به طور مثال در موضوع آهن آلات انبارها از وضعیت خوبی برخوردارند و نگرانی نباید به بازار و تولیدکنندگان منتقل شود و یا صاحبان صنایع نیروی انسانی را تحت فشار قرار دهند.
فلسفی با قدردانی از اقدام رئیس جمهور در صدور دستور برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به پیمانی و قراردادی، تصریح کرد: امیدواریم این موضوع در این شرایط اتفاق بیافتد چراکه کمک می کند تاب آوری اجتماعی و اقتصادی مردم روز به روز بالاتر برود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.