
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از توانیر؛ مصطفی رجبی مشهدی سرپرست معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، در تشریح نتایج این نشست اعلام کرد: هدف از برگزاری این جلسه، بهرهگیری از ظرفیتهای علمی، تخصصی و صنعتی کشور برای بهبود مدیریت مصرف و تقویت تابآوری شبکه در ماههای پیشِرو بوده است.
به گفته وی، دیدگاهها و پیشنهادهای مطرحشده از سوی حاضران بهعنوان پشتوانهای برای تصمیمسازیهای اجرایی جمعبندی شده و مقرر است این نشستها بهصورت منظم ادامه یابد.
مصطفی رجبی مشهدی افزود: بر مبنای جمعبندی کارشناسی انجامشده، سه محور اصلی در دستور کار قرار گرفته است که شامل توسعه زیرساختهای صنعت برق در افق بلندمدت، اجرای سیاستهای موثر در بهینهسازی و مدیریت مصرف با تمرکز بر مشترکان پرمصرف، و همچنین تقویت شبکه برای افزایش تابآوری و پایداری در شرایط بحران و تهدیدهای احتمالی است.
وی تأکید کرد: استمرار این جلسات با هدف افزایش هماهنگی میان بخش دولتی و خصوصی، زمینهساز تدوین برنامههای عملیاتی دقیق برای عبور مطمئن از اوج بار تابستان و حفظ پایداری شبکه برق کشور خواهد بود.