هم‌افزایی وزارت نیرو و بخش خصوصی برای مدیریت اوج بار تابستان

صدا و سیما پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 18:11
در نشست مشترک وزارت نیرو با جمعی از نخبگان، فعالان بخش خصوصی، نمایندگان اتاق بازرگانی و سندیکا‌های تخصصی، راهکار‌های عبور ایمن از دوره اوج مصرف تابستان بررسی و ۳ محور راهبردی برای تقویت پایداری شبکه برق کشور تعیین شد.

هم‌افزایی وزارت نیرو و بخش خصوصی برای مدیریت اوج بار تابستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از توانیر؛ مصطفی رجبی مشهدی سرپرست معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، در تشریح نتایج این نشست اعلام کرد: هدف از برگزاری این جلسه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تخصصی و صنعتی کشور برای بهبود مدیریت مصرف و تقویت تاب‌آوری شبکه در ماه‌های پیش‌ِرو بوده است.

 به گفته وی، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های مطرح‌شده از سوی حاضران به‌عنوان پشتوانه‌ای برای تصمیم‌سازی‌های اجرایی جمع‌بندی شده و مقرر است این نشست‌ها به‌صورت منظم ادامه یابد.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: بر مبنای جمع‌بندی کارشناسی انجام‌شده، سه محور اصلی در دستور کار قرار گرفته است که شامل توسعه زیرساخت‌های صنعت برق در افق بلندمدت، اجرای سیاست‌های موثر در بهینه‌سازی و مدیریت مصرف با تمرکز بر مشترکان پرمصرف، و همچنین تقویت شبکه برای افزایش تاب‌آوری و پایداری در شرایط بحران و تهدید‌های احتمالی است.

وی تأکید کرد: استمرار این جلسات با هدف افزایش هماهنگی میان بخش دولتی و خصوصی، زمینه‌ساز تدوین برنامه‌های عملیاتی دقیق برای عبور مطمئن از اوج بار تابستان و حفظ پایداری شبکه برق کشور خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید