پاکستان درباره آخرین وضعیت مذاکره ایران و آمریکا بیانیه داد/ ترامپ گام مهمی برداشته است

اقتصادنیوز پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 12:25
اقتصادنیوز: وزارت کشور پاکستان امروز بر لزوم حفظ کانال‌های دیپلماتیک میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به راه‌حلی پایدار تأکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ وزارت کشور پاکستان امروز در بیانیه‌ای تأکید کرد «بر ضرورت تداوم کانال‌های دیپلماتیک میان واشنگتن و تهران برای دستیابی به راه‌حلی پایدار برای مناقشه تأکید می‌کنیم.»

وزیر کشور پاکستان ضمن استقبال تمدید آتش‌بس میان ایران و آمریکا ادامه داد «تمدید آتش‌بس از سوی ترامپ گامی مهم برای کاهش تنش است و انتظار داریم از جانب ایران نیز پیشرفتی حاصل شود.»

ترامپ اول اردیبهشت ماه و بعد از آن که مشخص شد مذاکرات تهران و واشنگتن به میزبانی اسلام‌آباد که انتظار می‌رفت روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، برگزار نخواهد شد، در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که «به درخواست فیلد مارشال عاصم منیر و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان» و تا زمانی که تهران «بتواند یک پیشنهاد متحد و منسجم ارائه دهد»، آتش‌بس را برای مدت نامشخصی تمدید کرده است.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز گذشته (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره دور دیگر مذاکرات با آمریکا، گفت «دیپلماسی ابزاری برای تضمین منافع و امنیت ملی است و تهران زمانی که زمینه‌های لازم و منطقی برای استفاده از این ابزار جهت تحقق منافع ملی و تحکیم دستاوردهای ملت ایران فراهم باشد، اقدام خواهد کرد».

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.