در شب چراغ «سیاه‌وش» چه گذشت؟

دنیای اقتصاد پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 00:02
دنیای اقتصاد: مراسم شب‌چراغ نمایش «سیاه‌وش» با حضور داوود فتحعلی‌بیگی و منظر لشگری برگزار شد. این مراسم به یاد مرحوم سعدی افشار پیشکسوت سیاه‌بازی در روز بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد و با این برنامه تماشاخانه سنگلج پس از وقفه یک‌ماهه بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت. حامد شیخی، نویسنده و کارگردان نمایش با تقدیم اجرا به روح سعدی افشار گفت: سیاه در فرهنگ ایرانی نماد سیاوش است. لباس قرمزش نماد خون سیاوش و آتشی که گواه پاکی او و چهره سیاهش نماد سوگواری اوست. سیاه که از جهانی دیگر به نشانه سیاوش آمده خودش سیاوش قصه ما می‌شود و اینجاست که پارودی یک افسانه شکل می‌گیرد.

 در بخش بعدی مراسم منظر لشگری، پیشکسوت بازیگری گفت: تئاتر پرورشگاه علم و هنر بوده و هست. وقتی نمایشی به صحنه می‌آید، درمانگاه بشر می‌شود. من ۵۰ روز است که تحت فشار بمباران بودم ولی به محض اینکه از در سنگلج وارد شدم، حالم خوب شد. قطعا پس از دیدن کار حامد شیخی که کارگردان خلاقی است، حالم بهتر خواهد شد. به امید موفقیت ایران و ایرانیان.

 داوود فتحعلی بیگی نویسنده و کارگردان هم با گرامیداشت دو سعدی نام‌آور شعر و نمایش و تقارن سالمرگ این دو ادیب و هنرمند گفت: اینکه چراغ یک نمایش شادی‌آور روشن می‌شود و اینکه شما آمده‌اید تا در این شادی شرکت کنید، جای شکرگزاری دارد به کوری دشمنان این سرزمین کهن.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.