طرح سازمان ملل برای تنگه هرمز؛ برنامه جدید برای صدها کشتی

همشهری آنلاین سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 14:04
سازمان بین‌المللی دریانوردی سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان برنامه‌ای دارد تا صدها کشتی گیر افتاده در تنگه هرمز را تخلیه کند.

به گزارش همشهری آنلاین، بلومبرگ گزارش داده که صدها نفت‌کش و کشتی باری در خلیج فارس سرگردان مانده‌اند و سازمان بین‌المللی دریانوردی سازمان ملل می‌گوید، در تلاش است تا آنها از آنجا تخلیه کند.

به گفته دبیرکل آرسنیو دومینگوئز، سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در حال کار بر روی برنامه تخلیه صدها کشتی است که از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل علیه ایران یعنی بیش از هفت هفته پیش، در خلیج‌فارس گیر افتاده‌اند.

دومینگوئز امروز سه‌شنبه در حاشیه همایش «هفته دریایی سنگاپور» گفت، این برنامه تنها زمانی قابل اجراست که نشانه‌های آشکاری از کاهش تنش وجود داشته باشد.

به گفته وی، آژانس سازمان ملل همچنین پیش از فرستادن کشتی‌ها به تنگه، باید از نبودن مین در آن اطمینان حاصل کند.

این گزارش مدعی‌ست سازمان بین‌المللی دریانوردی سازمان ملل برای نهایی کردن این طرح، با کشورهای ساحلی از جمله ایران و عمان و همچنین کشورهای صاحب پرچم کشتی‌ها در تماس است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.